شناسهٔ خبر: 64631 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

طرح رسیدگی به دارایی مقامات در کمیسیون سه قوه و مجمع

مجمع تشخیص در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه بررسی طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار گرفت و پیگیری شد.

به گزارش  نماینده، به نقل از روابط عمومی مجمع، پس از ارائه گزارش نماینده کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام برای یافتن راه‌های حقوقی این طرح بنا به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه، مقرر شد موضوع به کمیسیون مشترکی شامل نمایندگان سه قوه و مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود تا پس از ارائه پیشنهادهای اجرایی کمیسیون، این طرح مجدداً در دستور کار مجمع قرار گیرد.

در ابتدای جلسه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تسلیت ایام سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع)   به شیعیان جهان گفت: امام جعفر صادق(ع) به حق احیاگر بزرگ مذهب متعالی شیعه و اسلام ناب در جهان هستند و به رغم همه ناامنی‌ها و اختلافات شدیدی که مکاتب بنی‌امیه ایجاد کرده بود، توانستند با روش و سیاست‌های خاص وجودیشان، نهضت عظیم فکری در دنیای اسلام به وجود آورند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به تأثیرات شگرف و ماندگار فکری حضرت امام جعفر صادق(ع) بر سایر مکتب‌ها تأکید کرد: ایشان با هدایت‌ها و افکار متعالی‌شان، باعث شدند سایر مکاتب از جمله علمای اهل سنت نیز در آن دوره از برکات افکار و نظرات حضرت بهره‌مند شوند.