شناسهٔ خبر: 64547 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

میرکاظمی:

فساد مالی مهدی هاشمی در "کرسنت، توتال و استات اویل" مسجل است/ دادگاه هاشمی باید علنی برگزار شود

میرکاظمی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: تخلف مالی و رشوه گیری مهدی هاشمی در کرسنت، توتال و استات اویل مسلم و مسجل است.

به گزارش نماینده مسعود میرکاظمی، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفتگو با «نسیم» با اشاره برگزاری جلسات دادگاه مهدی هاشمی اظهار داشت: تخلف مالی و رشوه گیری مهدی هاشمی در کرسنت، توتال و استات اویل مسلم و مسجل است که پول گرفته و در چه راه‌هایی این پول را هزینه کرده است؛ اطلاعات تمام موارد آن در مجلس وجود دارد.

وی در ادامه افزود: به غیر از پرونده‌های سیاسی اقتصادی، مهدی هاشمی بیش از ۴۰۰ پرونده در شرکت بهینه سازی انرژی دارد.

میرکاظمی با تأکید اینکه فساد مالی در پرونده مهدی هاشمی کاملا مسجل است، گفت: پرونده استات اویل و توتال مهدی هاشمی برای سالیان بسیار گذشته است به گونه‌ای که پرونده تخلف وی در کرسنت به سال ۲۰۰۸ بر می‌گردد که هنوز در این خصوص رسیدگی در دستگاه قضا انجام نشده و جوابی در این خصوص نیامده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با بیان اینکه برگزاری و رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی برای دستگاه قضا آزمون مهمی به شمار می‌رود، گفت: مردم منتظر بررسی و رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی در دادگاه هستند تا ببینند که تا چه اندازه عدالت در جمهوری اسلامی رعایت می‌شود.

میرکاظمی در ادامه با تأکید بر اینکه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی باید علنی برگزار شود تصریح کرد: من نمی دانم نظام تا چه اندازه باید برای یک خانواده هزینه دهد در حالی که اینگونه هزینه دادن ظلم به ۷۵ میلیون جمعیت کشور است.

وی افزود: مگر ایران سازمان ملل است و آمریکا در آن حضور دارد که نیازی باشد تا خانواده‌ای همچون خانواده هاشمی در آن حق وتو داشته باشند.

این نماینده مردم تهران گفت: نمایندگان مجلس منتظر هستند ببینند که قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی چگونه رفتار می‌کند تا در این خصوص ورود کنند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: نمایندگان آمار اعداد و اسناد مالی فساد در پرونده های کرسنت و توتال را در اختیار دارند که آقای "عباس یزدان پناه یزدی" که رفیق مهدی هاشمی در آن دوران بوده چگونه پول را گرفته پول و این پول را در اختیار چه افرادی گذاشته است و در ایران افرادی که در این پرونده‌ها پول و رشوه گرفته‌اند در بازجویی‌های خود به دریافت رشوه و پول اعتراف کرده‌اند.

نماینده مردم تهران در ادامه یادآور شد: مردم و بسیاری از مسئولان نظام برای دریافت اطلاعات بیشتر، اطلاعاتی که در دادگاه نروژ و نیویورک منتشر شده است را مطالعه کنند چراکه در اطلاعات دادگاه‌های آنان آمده است که پسر اسبق رئیس‌جمهور ایران در این پرونده‌ها دست داشته است.

وی افزود: اگر افرادی همچون مهدی هاشمی را ده‌ها بار نیز محاکمه کنند باز کم است و باید منتظر بود دید که دستگاه قضا عدالت را در جامعه اسلامی چگونه اجرایی خواهد کرد.