شناسهٔ خبر: 64436 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در ارزیابی پنتاگون مطرح شد

استراتژی نظامی ایران، دفاعی و برای مهار حمله طراحی شده است

ارزیابی محرمانه پنتاگون از قابلیت نظامی ایران حاکی از آن است که استراتژی نظامی ایران دفاعی است و طوری طراحی شده که حملات را مهار کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس طبق ارزیابی محرمانه پنتاگون که روز ۷ ژوئیه در اختیار کنگره قرار گرفته است، استراتژی نظامی ایران دفاعی است و طوری طراحی شده است که یک حمله را مهار کند، تحت ضربات اولیه دوام آورد، حمله صورت گرفته را پاسخ داده و نهایتا طرف مقابل را به رویکردهای دیپلماتیک وادارد.

طبق این گزارش که در اختیار بلومبرگ قرار گرفته است، از زمان انتخاب «حسن روحانی» بعنوان رئیس‌جمهور ایران در آگوست ۲۰۱۳، دولت ایران برخی از تاکتیک‌های خود را اصلاح کرده است تا اهداف کلیدی خود دست پیدا کند.

طبق ارزیابی پنتاگون، پیام استراتژیک تهران درباره قابلیت نظامی خود از طریق رسانه‌های جمعی از حدود یکسال پیش کمتر به گوش می‌رسد.

«چاک هیگل»، وزیر دفاع آمریکا بر روی جلد این نامه نوشت که گزارش محرمانه درباره تحلیلی از قابلیت‌های متعارف و غیرمتعارف و تسلیحات هسته‌ای ایران و شکاف‌های اطلاعاتی که این وزارتخانه با ایران دارد.

ارزیابی جدید پنتاگون می‌گوید که تهران به صورت محرمانه، تعداد موشک‌های بالستیک ضدکشتی، زیردریایی‌های کوچک اما توانمند، سکوهای موشکی ساحلی و هنر و صنعت حمله خود را افزایش می‌دهد.

طبق این گزارش، ایران تعداد قابل توجی موشک با قابلیت رسیدن به اهدافی در سراسر منطقه از جمله سرزمین اشغالی دارد.

پنتاگون مدعی شده است: فعالیت‌های مخفیانه ایران ظاهراً در کشورهایی چون سوریه و عراق همچنان ادامه دارد و اطلاعات دیگر نشان می‌دهد که ایران به همراه حزب‌الله در درگیری‌های سوریه مشارکت دارد.

نظر شما