شناسهٔ خبر: 64432 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

آیت الله موحدی کرمانی:

سران کشورهای اسلامی بیدار شوند و به وظایف خود عمل کنند

موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران گفت: جهان اسلام و سران کشورهای اسلامی بیدار شوند و به وظایف خود در قبال امت اسلامی عمل کنند.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، آیت الله ˈمحمد علی موحدی کرمانیˈ روزپنجشنبه در تجمع ائمه جماعات، روحانیون، علما و طلاب در اعتراض به فجایع غزه و همزمان با روز جهانی مسجد افزود: جنایتکاران واقعی آنانی هستند که با همه فضیلت های انسانی می جنگند و مسجد الاقصی را که یکی از خانه های خدا در زمین است به آتش کشیده و هیچ بوی از انسانیت نبرده اند.

وی بااشاره به آیات قرآن کریم، مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین را مورد خطاب قرار داد و افزود: استقامت و مقاومت مردم غزه در نبرد با ستمگران موجب تحقق وعده الهی یعنی پیروزی مستعضعفان بر مستکبران و خون بر شمشیر خواهد شد.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه خداوند دفاع در برابر متجاوز را تاکید فرموده است، اظهار داشت: قرآن بر دفاع تاکید کرده زیرا دشمن به کشتار بیرحمانه و جنایت خود ادامه خواهد داد مگر آنکه شما نیز به پا خواسته و در برابر آنان عمل مقابل به مثل کنید.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دشمن تمام سعی و تلاش خود را برای شکست استقامت و پایداری مردم فلسطین به کار بسته و تنها وظیفه شما نیز ادامه مقاومت و دفاع از اسلام است.

وی حرکت ملت بزرگ فلسطین را مقدس دانست و گفت: شما می جنگید با این تفکر که دشمن را شکست داده و یا شهید میشود و به لقاء الله می پیوندید که در هر دوصورت پیروز این میدان هستند درحالیکه دشمن هیچ چیزی ندارد.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به مساله آتش بس، خاطر نشان کرد: با استناد به فرموده امام علی (ع) اگر دشمن آتش بسی را مطرح می کند که رضایت خدا در آن است، آن را بپذیرید اما آتش بسی که دشمن قصد داشته باشد خود را آماده کرده و شما را غافلگیر کند، پذیرفتنی نیست.

وی در ادامه یادآور شد: همه دشمنی ها با اسلام ناب محمدی (ص) است و امیدوارم جهان اسلام و سران کشورهای اسلامی بیدار شوند و به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

جمعی از ائمه جماعات، روحانیون، علما و طلاب همزمان با ۳۰ مردادماه و روز جهانی مسجد در اعتراض به فجایع غزه در میدان فلسطین تجمع کرده و بیانیه ای قرائت کردند.