شناسهٔ خبر: 64291 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

واکنش مادر خبرنگار آمریکایی سربریده شده

"دیان" مادر "جیمز فولی" و خواهر وی نسبت به کشتار فرزند و برادرشان توسط نیروهای داعش واکنش نشان دادند.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، روزنامه بیلد نوشت؛ گروهک تروریستی داعش شب سه شنبه ویدئویی با عنوان "پیغامی برای آمریکا" در اینترنت منتشر کرد که در آن "جیمز فولی" خبرنگار ۴۰ ساله آمریکایی که در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۲ توسط تروریست‌های سوریه ربوده شده بود، کششته و سر بریده شد.

جیمز فولی

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز چهارشنبه نسبت به این پیغام موضع‌گیری کند.

 

یکی از عناصر داعش که صورت خود را به طور کامل پوشانده، پس از نشان دادن مراحل سر بریدن این خبرنگار آمریکایی فرد دیگری را که هویت او "استیون سوتلوف" (Steven Sotloff ) احراز شده را به طریقی مشابه در برابر دوربین حاضر کرده و می‌گوید: «اوباما! زنده ماندن این شهروند آمریکایی به تصمیم بعدی تو بستگی دارد. » سوتلوف از ژوئیه ۲۰۱۳ در سوریه ناپدید شده بود.

جیمز فولی

بیلد به نکته ظریفی در این گزارش اشاره کرده و می‌نویسد:

 

این ویدئو همراه با زیرنویس عربی و انگلیسی تهیه شده و تروریست داعشی که صورت خود را پوشانده، به زبان انگلیسی روان و با لهجه بریتیش صحبت می‌کند!

 

خانواده جیمز فولی کشته شدن وی را تأیید کرد. "دیان فولی" مادر جیمز در صفحه فیسبوک خود نوشت: «پسرم جان خود را از دست داد تا بلکه بتواند رنج مردم سوریه(که داعش بر آنها تحمیل کرده) را به جهانیان نشان بدهد. »

جیمز فولی

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت "کلی فولی" خواهر جیمز، پست دردناکی را توییت کرده است: «زندگی، قیمتی‌ترین دارایی هر فرد است و هیچکس نمی‌داند که ممکن است چقدر زود از انسان گرفته شود. دوستت دارم جیمز فولی. در صلح بیارام که آزاد شدی. »

 

جیمز فولی عکاس مشهوری است که در سوریه به صورت خبرنگار آزاد برای خبرگزاری‌های متعدد آمریکایی از جمله "گلوبال پست" بوستون فعالیت می‌کرد و از نوامبر ۲۰۱۲ کوچکترین اثری از وی دیده نشد.

نظر شما