شناسهٔ خبر: 64147 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

۱۱۱۱ نفر از دانشجویان خوزستان خطاب به لاریجانی:با استیضاح وزیر علوم امید را به جامعه دانشگاهی برگردانید

لاریجانی/1 ۱۱۱۱ نفر از دانشجویان استان خوزستان با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کردند: نمایندگان با استیضاح وزیر نشان دهند عناصر افراطی در دولت اعتدال جایی نخواهند داشت و امید را به جامعه دانشگاهی بازگردانند.

به گزارش نماینده،  ۱۱۱۱ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان خوزستان در آستانه استیضاح وزیر علوم با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کردند؛ نمایندگان با استیضاح وزیر نشان می‌دهند که عناصر افراطی در دولت اعتدال جایی نخواهند داشت. امید را به جامعه دانشگاهی بازگردانند تا بتوانیم با سرعت و  جهش بیش از پیش به سمت شکوفایی علمی حرکت کنیم

متن این نامه به شرح ذیل است:

«دانشگاه به عنوان مبدا تحولات جامعه و مرکز پرورش انسان برای آینده انقلاب اسلامی بوده و هست این دانشگاه است که می‌تواند با تولید علم و شکوفایی علمی پژوهشی قدرت آفرین برای یک کشور باشد و همین دانشگاه قدرت آفرین اگر دچار آسیب‌های جناحی و سیاسی شود می‌تواند نه تنها دانشگاه را از رسالت خود دور کند جامعه را به هلاکت بکشاند.

قطعا سیاست‌گذاران و مدیران وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در جهت‌دهی دانشگاه‌ها نقش ویژه دارند.

اولین نیاز دانشگاه‌ها برای رشد و شکوفایی علمی آرامش است که در دوران وزارت وزیر علوم طی چندماه اخیر کاملاً برهم خورده است. علیرغم اینکه ما معتقدیم تغییرات در وزارت علوم و دانشگاه‌ها حق وزیر است اما این تغییرات غیرکارشناسی در این چندماه واقعا دانشگاه‌ها را دچار درگیرهای فکری و اجرایی بسیاری کرده است.

جناب وزیر از کسانی که در فتنه ۸۸ نقش موثر داشته‌اند استفاده می‌کند. بر همه ما روشن است که افرادی در وزارتخانه عهده‌دار برخی مسئولیت‌ها شده‌اند که فیلم حضورشان در فتنه ۸۸ در دسترس همه قرار گرفته است یا اینکه وزیر این فیلم‌ها و اسناد را ندیده است که باید به مدیریت و بینش ایشان شک کرد یا دیده است و به راحتی از کنار آن گذشته است!

ما در این چند ماه با خون دل خوردن شاهد روی کار آمدن افرادی در دانشگاه‌ها بودیم که در سالهای ۸۸ و ۷۸ جز کسانی بودند که در کنار فتنه‌گری به جمهوریت نظام شوریدند و نه تنها از عملکردشان به محضر ملت شریف ایران عذرخواهی نکردند حتی از فتنه گران و فتنه سال ۸۸ خود اعلان برائت هم نکرده‌اند.  روی کار آمدن این افراد باعث دلزدگی و آزرده خاطر شدن جامعه دانشگاهی شده است.

از اعزام هیأت‌های سه نفره به دانشگاه‌ها جز درگیری و تنش چیزی عاید جامعه دانشگاهی نشد. هیأت‌هایی که با برخی اغراض از قبل تعیین شده به دانشگاه‌ها آمدند و  باعث صف آرایی اساتید و دانشجویان و تفرق جامعه دانشگاهی شدند.

انتخابات و نظرسنجی‌های غیرواقعی در انتخاب برخی روسای دانشگاه‌ها خطر دیگری است که در این چند وقت دانشگاه را تهدید می‌کند ما معتقدیم استفاده از نظر دانشگاهیان برای انتخاب رئیس دانشگاه در صورتی مفید است که از همه نظرات به درستی و حقیقی استفاده شود و ساز و کار این نظرسنجی‌ها در قانون تعریف شود.

بازگشت اساتید و دانشجویان مشکل‌دار و مسئله آفرین و کسانی که حضورشان در دانشگاه مصداق عناصر غرب زده‌ای است که ناطق مکاتب منسوخ است و هدفشان  مسموم کردن فضای دانشگاه است. افرادی که امام(ره) در بیانات‌شان از جامعه دانشگاهی خواستند که از ورود این عناصر به دانشگاه جلوگیری شود.

در اینجا مجال آن نیست که موارد مربوط به همه دانشگاه‌ها را یک به یک برشمریم و به همین بسنده می‌کنیم «صد بار لب گشودم و بیرون نریختم این‌ها که موج می‌زند از سینه تا لبم».

انتظار ما از نمایندگان ملت و حافظان منافع ملی این است که در استیضاح وزیر با تمام توان و جدیت عمل کنند. آقای وزیر حتی در فرصت ۳۰ روزه هم تغییری در رویه خود به وجود نیاورده است.

نمایندگان با استیضاح وزیر نشان می‌دهند که عناصر افراطی در دولت اعتدال جایی نخواهند داشت. امید را به جامعه دانشگاهی بازگردانند تا بتوانیم با سرعت و  جهش بیش از پیش به سمت شکوفایی علمی حرکت کنیم. »

 

 

منبع: فارس

نظر شما