شناسهٔ خبر: 64061 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حسینیان:

فشار به شهود در پرونده مهدی هاشمی مؤثر نیست

حسینیان نماینده مردم تهران با اشاره فشار برخی طرف‌های ذی‌نفع به شهود برای پس گرفتن شهادتشان تصریح کرد: بعید می‌دانم این موضوع در حال حاضر تأثیرگذار باشد.

به گزارش نماینده حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت‌وگو با فارس، درباره منتشر شدن متن‌ کیفرخواست اتهامات مهدی هاشمی اظهار داشت:‌ طبق قانون نمی‌شود آنچه مصوبه مجلس است را برخلافش عمل کرد و کیفرخواست کسی را قبل از اثبات جرم اعلام کرد و این حق قوه قضائیه است.

حسینیان در خصوص فشار برخی طرف‌های ذی‌نفع به شهود برای پس گرفتن شهادتشان تصریح کرد: بعید می‌دانم این موضوع در حال حاضر تأثیرگذار باشد، چون این پرونده مدتها قبل طرح و ادله و شهود کافی برای آن جمع‌آوری شده است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری بر همین اساس به اعترافات متهمین فتنه ۸۸ درباره مهدی هاشمی اشاره کرد و گفت: تلاش‌ها برای پس گرفتن شهادت آنها مؤثر نیست و این عمل انحرافی است و بعید است در حکم دادگاه نیز تأثیری داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم تأسی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به امثال آیت‌الله مشکینی و آیت‌الله جنتی برای برخورد با فرزندانشان خاطرنشان کرد: این یک اصل است و هاشمی مانند دیگران باید اجازه دهد قوه قضائیه کار خود را انجام دهد و حکم عادلانه را صادر کند، از این رو اگر اعتراضی دارد تا ۲۰ روز پس از آن حق اعتراض دارد تا تجدید نظر شود، اما نباید قبل از صدور حکم فشار و بعد از صدور حکم جوسازی کنند.

حسینیان با اشاره به اینکه ضابط اولیه پرونده وزارت اطلاعات است، تصریح کرد: وقتی پرونده از ضابطین قوه قضائیه یا وزارت اطلاعات، یا اطلاعات نیروی انتظامی به قوه قضائیه می‌آید، در همان مرحله اولیه و بازپرسی باید کلیه اسناد، مدارک و منابعی که از سوی ضابطین ارائه شده است، بررسی شود و نیازی نیست در مرحله رسیدگی نهایی یعنی حکم دادگاه دیگران بخواهند چیزی را به اثبات برسانند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: این وظیفه بازپرس و دادستان است که از کیفرخواست دفاع کند و آنها خیلی تأثیرگذار نیستند، لذا آنچه مهم است از دادستان انقلاب انتظار می‌رود از کیفرخواست خود به صورت منطقی و قاطع دفاع کند.

وی گفت: همانطور که از آقای هاشمی انتظار می‌رود در این پرونده خویشتن‌داری کند، از مخالفان او نیز انتظار است دادگاه را تحت فشار قرار ندهند تا به حق رسیدگی صورت گیرد و مطابق حق و میزان، رئیس دادگاه نیز بدون توجه به فشارهای رسانه‌ای و خانوادگی و مخالفان حکم عادلانه را صادر کند.