شناسهٔ خبر: 64036 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حدادعادل در نشست طرح ولایت:

دشمنان انقلاب می‌خواهند فضای دانشگاه‌های دوره اصلاحات را تکرار کنند

حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: دانشگاه یکی از جاهایی است که دشمن بر روی آن حساب باز کرده است و دشمنان انقلاب می‌خواهند فضای دانشگاه‌های دوره اصلاحات را تکرار کنند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در نوزدهمین دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی ویژه دانشجویان بسیجی سراسر کشور گفت: من بسیج را ادامه انقلاب اسلامی و تبلور سازمان یافته حرکت مردم در انقلاب سال ۱۳۵۷ می‌دانم. ما به عنوان نسلی که در انقلاب حضور داشتیم و شاهد انقلاب بودیم، می‌توانیم مشاهدات عینی خودمان را به شما منتقل کنیم تا معنی این پدیده روشن شود.  

وی افزود: انقلاب اسلامی برخواسته از یک تشکیلات حزبی، چریکی یا نظامی سازمان یافته‌ای شبیه آنچه در انقلاب‌های مارکسیستی یا سایر انقلاب‌ها رخ می‌دهد نبود، ولی امام راحل که این انقلاب را رهبری می‌کرد، رهبر یک حزب سیاسی نبود که یک تشکیلات را رهبری کند، هوادار داشته باشد و کارر زیرزمینی انجام دهد و حتی کار مسلحانه انجام دهد. شکل خاصی از حرکت انقلابی ایجاد شد که در دنیا سابقه نداشت، ملتی که از یک حکومت به ستوه آمده بود و مردی را پیدا کرد که به صداقت، شجاعت و حکمت او اعتقاد داشت و او امام بود.  

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: این مرد بزرگ امتحان خود را نزد خواص روحانیت به خوبی پس داده بود و نزد مردم جامعه نیز از سال ۱۳۴۱ تا ۵۷ جایگاه ویژه‌ای داشت. ناگهان سیلی از توده‌های مردم به راه افتاد و حکومتی را که از استحکام خود مطمئن بود، از بین برد. مردم برای خدا قیام کردند و از امام به حکم وظیفه دینی اطاعت می‌کردند؛ هم می‌دانستند امام چه می‌گوید و هم با استدلال خود اطاعت از امام را به عنوان یک مرجع تقلید بر خود واجب می‌دانستند. در واقع تعبد و تعقل با یکدیگر همراه شده بود.  

حدادعادل با بیان خاطره‌ای از راهپیمایی عاشورای ۵۷ گفت: روحیه حاکم در شرایط انقلاب روحیه بسیجی بود؛ همه امیدوار، مصمم، خدایی، بی‌ریا، فداکار، پاک و پرشور در صحنه بودند. تصور بنده از بسیج این است که آن روحیه، گوهر، حقیقت و ماهیت مردمی، دینی و انقلابی بعد از انقلاب در قالب بسیج حفظ شد. اما شکل پیدا کرد، سازمان یافت و مدیریت شد.  

وی افزود: جوانان بسیجی از جنس جوانانی هستند که انقلاب را به پیروزی رساندند و از فردای انقلاب هر جایی که حضور آنها لازم بود حاضر شدند و به شهادت رسیدند. نام‌های بسیاری در انقلاب وجود داشت اما معنای آنها تغییر کرد، مثل انجمن اسلامی دانشگاه‌ها، ممکن است شما چندین نوع انجمن اسلامی با سلیقه‌های مختلف داشته باشید حتی در دوره اصلاحات انجمن اسلامی در دانشگاه تهران بیانیه می‌داد که دین از سیاست جداست و مدعی بود که نباید حکومت دینی وجود داشته باشد. اما وقتی می‌گویید بسیج کسی نمی‌پرسد کدام بسیج، همه می‌دانند که بسیج دانشجویی یک روح در صدها پیکر و یک حقیقت واحد است.  

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه فکر نکنید مبارزه و کار انقلابی تمام شده است، تصریح کرد: من در سخنان ماه‌های اخیر مقام معظم رهبری دقت کرده‌ام و متوجه شدم که ایشان نگران خطری هستند و آن این است که عده‌ای می‌گویند انقلاب مبارزه‌ای بود که ۳۵ سال پیش صورت گرفت و انقلاب به پیروزی رسید و دیگر ضرورتی ندارد که از بسیج، مبارزه و انقلاب سخنی بگویند؛ باید هرکسی سرش به کار خودش باشد، انقلاب راه خود را طی می‌کند و تاریخی دارد که باید آن را در کتاب‌ها خواند. اما آقا معتقدند که این حرف غلط است و انقلاب یک جریان زنده و مستمر است.

حدادعادل در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: هرچقدر انقلاب اسلامی محکم‌تر شود، زیرساخت‌هایش قوی‌تر شود، نیروی انسانی بهتری تربیت کند و رشد علمی، فکری و اعتقادی در این کشور افزایش یابد، دشمن احساس خطر بیشتری می‌کند و نقشه‌ها و برنامه‌های بیشتر و تازه‌تری می‌ریزد؛ این مصاف ادامه دارد.

وی با بیان خاطره‌ای از مقام معظم رهبری ادامه داد: چند سال پیش ایشان از من پرسیدند فلانی می‌دانید چرا برخی با اینکه شهرتی در انقلاب داشتند و شعارهای پرشور می‌دادند در میانه راه کج شدند و از حرکت بازماندند و برای خودشان و دیگران مشکل ایجاد می‌کنند؟ گفتم شما بفرمایید، فرمودند اینها پایه‌های فکری و اعتقادی‌شان سست است و درک درستی از اسلام نداشته‌اند تا جایی جلو رفتند اما از یک نقطه‌ای کم آوردند و منحرف شدند.  

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: دانشگاه یکی از جاهایی است که دشمن بر روی آن حساب باز کرده است، چراکه دانشجو و دانشگاه یک منزلت اجتماعی دارد و مردم برای دانشجو احترام قائلند. قبل از انقلاب دانشجویان با رژیم پهلوی مبارزه می‌کردند و حتی به حبس، شکنجه یا اعدام دچار می‌شدند. بعد از انقلاب دانشجویان با همان روحیه آمدند که یکی از نمونه‌های آن تسخیر لانه جاسوسی بود و امام هم آن را تایید کرد. بعد از آن بسیاری از دانشجویان راهی جبهه‌ها شدند.  

حدادعادل با بیان اینکه سال‌های سال دانشگاه پشت سر نظام بود، در ادامه گفت: از حدود سال ۷۶ به بعد پدیده‌ای در دانشگاه به وجود آمد و عده‌ای خواستند دانشجویان را مقابل انقلاب و نظام قرار دهند. من همان موقع هم گفتم که دشمن برای صدمه‌زدن به انقلاب درصدد شبیه‌سازی وضع موجود با وضع قبل از انقلاب است. اینها حرکاتی در دانشگاه ایجاد کردند و نام جنبش بر آن گذاشتند. دانشجویانی را راه انداختند که در برابر نظام همان ژست‌هایی را بگیرند که دانشجویان قبل از انقلاب در مقابل رژیم پهلوی می‌گرفتند.

وی با اشاره به انتخابات مجلس ششم تصریح کرد: من سال ۷۹ در جمع دانشجویان گفتم، که شعار یک گروه دانشجویی در این انتخابات این بود: «هموطن! اندکی صبر سحر نزدیک است» این شعار برای انتخابات مجلس نیست، شعاری است که مردم در انقلاب آن را سر می‌دادند اما بعد از انقلاب جریانی که می‌خواهد در چارچوب قانون اساسی فعالیت سیاسی کند، این شعارش بوی براندازی می‌دهد و نمی‌تواند شعار یک جریان سالم سیاسی باشد.  

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: آنها فکر نمی‌کردند در دانشگاه با قدرتی مواجه شدند اما شدند و این قدرت، قدرت بسیج بود، یعنی ابتدا به نام انجمن اسلامی حرکاتی کردند که از جنس براندازی بود اما بلافاصله بسیج دانشجویی تشکیل شد و این توطئه را خنثی کرد. شما باید احتمال بدهید که دشمنان انقلاب اسلامی باز هم بخواهند همان اوضاع و احوال را در دانشگاه‌ها تکرار کنند. نمی‌خواهم بگویم پیش‌قدم شوید و دانشگاه‌ها را به هم بریزید، حفظ آرامش دانشگاه‌ها یکی از توصیه‌های موکد رهبری است اما بدانید عده‌ای هستند که مایلند فضای دانشگاه‌ها را به هم بریزند.

حدادعادل با اشاره به عضویت ۱۵ ساله‌اش در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: گاهی برای ما خبر می‌آورند که مثلا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر یک بسته اعلامیه شامل اهانت به مقدسات اسلامی و دشنام به حضرت زهرا (س) چاپ کردند و پشت درب نمازخانه گذاشتند، معنی این کار چیست؟ چه کسی این کار را می‌کند، آنها می‌خواهند در دانشگاه جنگ و فتنه اتفاق بیفتد. دشمن به دلایل مختلف به چشم طمع به دانشگاه نگاه می‌کند.  

وی به دانشجویان توصیه کرد که آماده و گوش به فرمان رهبری باشند که اگر خدای ناکرده این خیال پیدا شد که فضای دانشگاه‌ها ناآرام شود، بسیج هوشیارتر، بصیرتر و به موقع وارد عمل شود و از خود استحکام و اقتداری نشان دهد که طرف مقابل جرأت نکند توطئه خود را عملی کند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به یادداشت‌های امیر اسدالله اعلم پیرامون زندگی شخصی شاه تصریح کرد: من از این یادداشت‌ها کتابی تهیه کرده‌ام که در ابتدای آن نوشته‌ام که این کتاب هدیه‌ای از نسل قبل از انقلاب به نسلی است که دوره قبل از انقلاب را ندیده است. شما این کتاب را بخوانید و ببینید چه کسانی بر این کشور حکومت می‌کردند.  

حدادعادل با مقایسه شخصیت امام با دوره پهلوی اظهار داشت: روزی که امام آمد و در این کشور به قدرت رسید، با روزی که از دنیا رفت، چه تفاوتی کرده آیا روحیه امام تفاوتی کرده بود، آیا کسی در ۱۱ سال بعد از انقلاب کلمه امام را از زبان خود امام شنید، من فکر می‌کنم فقط یک بار امام مجبور شد به این کلمه تفوه کند. امام هیچگاه به دوربین تلویزیون زل نمی‌زد و حتی زمانی که رزمنده‌ها در خرمشهر پیروز شدند و مملکت غرق در جشن و شادی بود امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و مبادا مغرور شوید و بگویید ما کردیم یعنی هرچه قدرت امام بیشتر می‌شد تهجد و زهد‌شان هم بیشتر می‌شد.  

وی با اشاره به دوران رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: خدا نعمت بزرگی به ما داده است و قدرت کشور در مفهوم ولایت است اما دشمن می‌خواهد با تمام قوا قداست ولایت و رهبری را در اذهان مردم کم کند. چند روز پیش یک نفر در جاجرود به من گفت که اخیرا تلفن‌های همراه در این منطقه قطع شده بود و شایعه کرده بودند که رهبری به ویلایی در این منطقه آمده بودند که علت قطع تلفن‌های همراه هم همین بود. از من سوال کرد که علت چیست من گفتم می‌دانم ولایی که تو می‌گویی کجاست، اما تا جایی که من رهبری را می‌شناسم می‌دانم که ایشان اهل آمدن به چنین جاهایی نیستند.  

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به مستند سراسر دروغ شبکه دولتی انگلیس (بی‌بی‌سی) علیه مقام معظم رهبری ادامه داد: بی‌بی‌سی سرمایه بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و... را جمع می‌کند و می‌گوید چه کسی گفته است که رهبر انقلاب ایران ثروت ندارد!؟ آقای دیگری که در ابتدای انقلاب بسیار پرشور بود، اما بعدها به دلیل بی‌ریشگی کم آورد و فیلمسازی که در پاریس است می‌گوید آقامجتبی فرزند رهبری برای اینکه صاحب فرزند شود، به لندن رفته یک هتل بزرگ را اجاره کرده‌اند و یک میلیون پوند هزینه کرده‌اند. یک خانم معلمی این مساله را از همسر بنده جویا شد، اما همسر من به ایشان گفت که کسی به لندن نرفته است. اما آن فرد این مطلب را به گونه‌ای نوشته بود که زمینه برای باور این شایعه فراهم شود.  

حدادعادل افزود: بنده باید توضیح دهم که این بچه فقط نوه رهبری نیست و نوه من هم هست، وی در بیمارستان رویال کلینیک که یک بیمارستان درجه ۵ در تهران است به دنیا آمده و دکترش هم خانم وحید بوده است که هیچ پولی نگرفت و تمام هزینه تولد این بچه ۵۰۰ هزار تومان شده است. یعنی نوه رهبری در بیمارستانی به دنیا می‌آید که هیچ‌کس متوجه نمی‌شود و شاید اگر بنده به عیادت نوه خودم نمی‌رفتم، کسی متوجه نمی‌شد که این بچه نوه رهبری است.

وی با اشاره به فتنه سال ۸۸ اظهار داشت: در جریان آن اتفاقات یکی از دانشجو‌ها سروصدای زیادی می‌کرد از آنجایی که او را از قبل می‌شناختم صدایش کردم و گفتم این حرف‌ها چیست که می‌زنید که یک کامیون پر از شمش طلا را که متعلق به آقامجتبی بوده در ترکیه گرفته‌اند.  به او گفتم که می‌خواهی به خانه آقامجتبی ببرم تا آنجا را ببینیم. می‌توانم زنگ خانه را بزنم و بگویم یک مهمان آورده‌ام که با هم چای بخوریم. در آنجا خواهی دید که زندگی پسر رهبری چگونه است و اگر زندگی او بالاتر از سطح زندگی یک کارمند ساده دولتی بود، حق با توست.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: توطئه‌ا‌ی هست تا فاصله بیاندازد تا حقیقت را واژگون جلوه دهند تا اتحاد، اعتماد، قداست و وحدت ملی را مخدوش کنند.

حدادعادل در ادامه این نشست به پرسش‌های دانشجویان بسیجی حاضر در این جلسه پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص استیضاح وزیر علوم و نتیجه احتمالی آن گفت: اینکه نتیجه استیضاح چه خواهد بود، نمی‌دانیم چرا که عموما رفتار مجلس قابل پیش‌بینی نیست ممکن است کسی طوری دفاع کند یا کس دیگری طوری انتقاد کند که معادلات در صحن تغییر یابد. در دوره‌های قبل هم شاهد بودیم که می‌خواستند وزیری را استیضاح کنند و خیلی هم مطمئن بودند، اما در صحن اتفاق دیگری افتاد.  

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه من نمی‌توانم پیشگویی کنم اظهار داشت: ما علاقه نداشتیم که وزیری را استیضاح کنیم. روزی یکی از استیضاح‌کنندگان در جلسه‌ای خطاب به وزیر گفت که ما عقده استیضاح نداریم و نمی‌خواهیم به هر قیمتی وزیر را استیضاح کنیم. فقط حرف‌های مشخصی داریم که خواستار علاج آنها هستیم.

حدادعادل با اشاره به مهلت یک ماهه استیضاح‌کنندگان به وزیر علوم به بیان اشکالات مجلس نسبت به عملکرد فرجی دانا پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات در خصوص انتصابات داخل وزارتخانه و روسای دانشگاه‌هاست، اشکال دیگر در خصوص دانشجویان ستاره‌دار است. البته مجموع دانشجویان ستاره‌دار ۵ سال اخیر حدود ۴۰۰ نفر است. مجلس از وزیر پرسید که چه شد به اینها اجازه ثبت‌نام دادید. کاش از قبل سوال می‌کردید که چرا آنها اجازه ثبت‌نام نداشتند؟

وی با اشاره به جنجال به وجود آمده در خصوص دانشجویان بورسیه گفت: آنها مدعی شدند که بورسیه‌ها نورچشمی‌ها بودند، پارتی داشتند، شرایط لازم را دارا نبودند و خلاف قانون رفتار کرده‌اند اما ما جلوی این کار را گرفته‌ایم. مجلس وزیر و معاونان او را دعوت کرد و نمایندگان گفتند که بورسیه هرکسی خلاف قانون بوده بگویید که علتش چیست و آن را باطل کنیم. ما از اقدام خلاف قانون دفاع نمی‌کنیم اما اینکه ۳ هزار نفر را زیر سوال ببریم حرف عجیبی است.  

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: مسائل دیگری هم هست که مجلس از وزیر می‌خواهد در این قضایا تکلیف را روشن کند. هرچه تلاش شد که این مساله حل شود، نشد و استیضاح‌کنندگان جوابی دریافت نکردند. سرانجام استیضاح اعلام وصول شد و نتیجه در صحن مشخص خواهد شد. امیدواریم آنچه خیر و صلاح انقلاب و نظام است پیش اید.

حدادعادل در پاسخ به سوال دیگری در خصوص عدم ائتلاف اصولگرایان در انتخابات ۹۲ و اینکه ایا این روند در انتخابات مجلس اثرگذار خواهد بود، اظهار داشت: مقدار زیادی این مساله به این بستگی دارد که ما چقدر عقل، تقوا، تدبیر خرج کردیم و چقدر بفهمیم که ممکن است اختلافات ما مضر باشد. همه اصولگرایان یک سلیقه ندارند و اگر قرار باشد هرکسی بگوید من حقم و دیگران باطل هستند یا دیرگان درجه پایین‌تری دارند وحدت حاصل نخواهد شد.

وی افزود: ما در انتخابات ۹۰ هم این مشکل را داشتیم، من در انتخابات‌های اخیر در مرکز تصمیم‌گیری اصولگرایان بودم و اگر در انتخابات ۹۴ تکثر انتخابات‌ گذشته را داشته باشیم، قطعا شکست خواهیم خورد. اگر هر طیفی از اصولگرایان یک لیست بدهند و حداقل ۴ فهرست ایجاد شود علی‌الاسلام سلام؛ ما را افتاده ببینید. زیرا طرف مقابل شیرینی وحدت را چشیده و دلیلی ندارد که تجربه موفق خود را تکرار نکند. امیدوارم ما هم تلخی شکست را چشیده باشیم و نخواهیم دوباره طعم آن را بچشیم. اما در عین حال مشخص نیست که اگر به وحدت برسیم ترکیب مجلس آینده چگونه باشد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به سوال دیگری در خصوص برخورد دولت یازدهم با منتقدان گفت: توضیحات من چیزی به معلومات شما اضافه نمی‌کند اما اینکه شما باید چه کنید، این است که تلاش کنید از جاده‌ای که رهبری به شما نشان می‌دهد منحرف نشوید؛ یعنی اصولگرایی رهبری را که همان روح امام است، درک کنیم.  

وی افزود: آقا در دیدار سفرا و مسئولان وزارت امور خارجه به روشنی در خصوص سیاست‌ خارجی اظهار نظر کردند، اما در نقد رفتار دولت نباید دچار بی‌انصافی و هیجان شوید و جلوی همه کارهای دولت منفی بگذارید. این کار مورد تایید رهبری هم نیست وظیفه شما این است که مصداق رهنمودهای رهبری را تشخیص دهید و انقلابی و اسلامی رفتار کنید.