شناسهٔ خبر: 64022 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عضو فراکسیون رهروان خبر داد:

لابی سنگین معاونین پارلمانی دستگاه‌ها در مجلس برای جلوگیری از استیضاح فرجی‌دانا

کوچکی نژاد عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: معاونین پارلمانی وزارت علوم و دیگر دستگاه‌های اجرایی فشار زیادی به نمایندگان وارد می‌کنند.

به گزارش نماینده، جبار کوچکی‌نژاد نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در گفت‌وگو با تسنیم، از لابی سنگین معاونین پارلمانی وزارت علوم و دیگر دستگاه‌های اجرایی با نمایندگان جهت از اکثریت انداختن استیضاح وزیر علوم خبر داد.

وی با بیان اینکه هزینه استیضاح وزیر علوم برای دولت سنگین است، تصریح کرد: معاونین پارلمانی به شدت با نمایندگان در حال رایزنی و لابی هستند تا نمایندگان را از نظرشان منصرف کنند و در همین جهت فشار به نمایندگان به شدت تشدید شده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ادامه داد: بیشتر دستگاه‌های دولتی اعم از استانی و کشوری به نمایندگان فشار می‌آورند تا به شکلی آنها را از استیضاح وزیر منصرف کنند، در حالیکه باید اجازه دهند نمایندگان در این زمیزنه آزادانه تصمیم بگیرند.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: نمایندگان دستگاه‌های دولتی گزارش‌های خلاف واقع و غیر واقعی به نمایندگان ارائه می‌کنند و قصد دارند در جلسه رای اعتماد واقعیت‌ها را غیر واقعی جلوه دهند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس کمتر تحت تاثیر جبهه‌های بیرونی قرار می‌گیرند، افزود: بالاخره در حال حاضر فشارها زیاد است و ممکن است به تصمیم برخی نمایندگان تاثیر بگذارد، اما کماکان با این وجود اکثریت نمایندگان پای کار استیضاح هستند.

به گزارش نماینده، محمدرضا تابش از نمایندگان حامی دولت روز گذشته اعلام کرد با توجه به سفر رئیس‌جمهور در روز چهارشنبه به استان اردبیل، دولت درخواست کرده جلسه استیضاح روز سه‌شنبه برگزار شود، اما مجید نصیرپور معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور صبح امروز گفت که استیضاح فرجی‌دانا چهارشنبه برگزار خواهد شد.

نظر شما