شناسهٔ خبر: 64004 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حجت‌الاسلام ‌بزرگواری:

تفکرات توفیقی و میلی‌منفرد در وزارت علوم حا‌کم است

بزرگواری/1 یکی از امضا‌کننده طرح استیضاح وزیر علوم گفت: بیشتر اقدامات فرجی‌دانا در راستای تفکرات توفیقی و میلی‌منفرد است.

به گزارش نماینده، حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری در گفت‌وگو با فارس در یاسوج با بیان این که یکی از دلایل من به عنوان امضاکننده طرح استیضاح فرجی‌دانا وضعیت کنونی مدیریت دانشگاه یاسوج است، اظهار کرد: چرا نباید بعد از گذشت چندین ماه از نصب سرپرست برای این دانشگاه، هنوز دانشگاه یاسوج از نظر مدیریتی معلق باشد.

وی عدم تدبیر از سوی فرجی‌دانا را در این خصوص محرز دانست و گفت: هر چند که در این زمینه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید نظر نهایی را بدهد اما من معتقدم که اهمال‌ و سستی آقای وزیر به عنوان یکی از دلایل موجب شده تا وضعیت مبهمی از نظر مدیریت در دانشگاه یاسوج داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس افزود: هر چند که حرف من این‌جا در خصوص خود سرپرست دانشگاه نیست که چه کسی است و چه تفکری دارد بلکه از بلاتکلیفی این دانشگاه نگرانیم.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که دلیل استیضاح به روشنی توسط استیضاح کنندگان بیان شده است، تصریح کرد: اگر قرار بود که آقای فرجی‌دانا همین عملکرد را داشته باشد پس چرا مجلس هزینه داد و آقایان توفیقی و میلی‌منفرد را برنگزید پس وی باید بداند که انتظارات نمایندگان مردم را برآورده نکرده است.

بزرگواری به مشکلاتی که در گذشته عده‌ای افراد سیاسی‌کار برای دانشگاه‌ها ایجاد کرده بودند اشاره کرد و افزود: توقع این بود که فرجی‌دانا با رویکرد علم‌محور بر وزارتخانه مدیریت می‌کرد و امروز چه آقای فرجی‌دانا و چه هر کس دیگری که سکان این وزارتخانه را به دست می‌گیرد ملزم به نهادینه کردن این رویکرد در دانشگاه فارغ از دیدگاه‌های خطی و جناحی و سیاسی‌کاری است.

بزرگواری گفت: البته آقای فرجی‌دانا تا روز استیضاح وقت دارد که تغییر رویه خود را به مجلس اعلام کند که اگر این گونه شد همان کسانی که به دنبال استیضاح بودند برای رأی‌آوری وی تلاش خواهند کرد چرا که مجلس با کسی دشمنی ندارد و البته با هیچ کس هم عهد اخوت نبسته است.

 

نظر شما