شناسهٔ خبر: 63998 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حجم آب سد لار به ۶ درصد رسید

قرمز شدن تامین آب تهران با عدم بارندگی مناسب

آب با تداوم روند نزولی آب موجود در سدهای تهران، حجم آب سد لار به‌عنوان یکی از تامین‌کنندگان اصلی آب شرب تهران به شش درصد ظرفیت مخزن این سد رسید و با عدم بارش مناسب طی هفته های آینده وضعیت تامین آب در تهران قرمز می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حجم کنونی آب موجود در مخازن سدهای تهران ۱۸ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.
حجم کنونی آب موجود در مخازن سدهای تهران ۵۲۶ میلیون مترمکعب گزارش شده است که این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، ۱۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.
حجم آب موجود در مخزن سدهای تهران در زمان مشابه سال آبی گذشته ۶۴۲ میلیون مترمکعب ثبت شده بود.
همچنین حجم آب ورودی به مخازن سدهای تامین کننده آب استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۹۵۰ میلیون مترمکعب گزارش شده است.
میزان آب ورودی به مخزن پنج سد زیرپوشش شرکت آب منطقه ای تهران در زمان مشابه سال آبی گذشته، یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون مترمکعب بوده است.
حجم آب ورودی به مخازن سدهای تهران از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۲) تاکنون، ۲۲ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.
در زمان کنونی تنها ۲۸ درصد از حجم مخازن سدهای استان تهران از آب پر شده است.
در زمان کنونی، حجم آب موجود در مخزن سدهای امیرکبیر ۱۲۸، لتیان ۵۲، لار ۵۴، طالقان ۱۹۱ و ماملو ۱۰۱ میلیون مترمکعب گزارش شده که درمقایسه با زمان مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۱، چهار، ۴۵، ۹ و ۱۵ درصد کاهش یافته است.
درصورت تداوم روند نزولی حجم آب موجود در سدهای تهران و عدم بارش‌های مناسب در هفته‌های آینده، پیش‌بینی می‌شود تامین آب در کلان‌شهر تهران از وضعیت زرد کنونی به وضعیت قرمز در پاییز آینده تبدیل شود.
شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان تهران، برای جلوگیری از تشدید بحران کم‌آبی، شهروندان را به صرفه‌جویی دست‌کم ۲۰ درصدی و مصرف بهینه آب توصیه کرده‌اند.

نظر شما