شناسهٔ خبر: 63915 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کشتار فجیع ۴۱۳ ایزدی در سنجار

منابع عراقی از تسلیم یازده داعشی در الضلوعیه، هلاکت یک سرکرده تروریست ها در الرمادی و کشتار فجیع تروریست های وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام در روستای کوجو در سنجار خبر دادند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد: یازده تروریست داعشی صبح امروز خود را به نیروهای امنیتی در الضلوعیه در جنوب تکریت تسلیم کردند.

این منبع بیان کرد:‌ علت تسلیم شدن تروریست های وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام ضربات مهلکی است که به این تروریست ها در الضلوعیه وارد شده است.

رشید فلیح فرمانده عملیات الانبار گفت: نیروهای امنیتی طی عملیاتی در منطقه التامیم در الرمادی، سرکرده داعش به نام صلاح النمراوی را به همراه تعدادی از همراهانش به هلاکت رساندند. این عملیات بر اساس اطلاعات دقیق انجام شد.

میسر حجی صالح فرماندار سنجار به خبرگزاری آناتولی گفت: داعش در روستای کوجود در جمعه گذشته مرتکب کشتار فجیع شده است و بر اساس اطلاعات دریافتی از شیوخ عشایر در کوجو، حدود ۴۱۳ نفر از ساکنان ایزدی که سیزده سال به بالا اعدام شده اند. همچنین ۷۰۰ زن به کنیزی برده شده اند.

وی افزود: هفت نفر از این کشتار نجات یافته اند که دو نفر از آنها زخمی هستند و پنج نفر دیگر آسیبی ندیده اند و به مکانی امنی در کوه‌های سنجار رسیده‌اند.

این درحالی است که فعالان ایزدی در شهر هانوفر آلمان با اشاره به برگزاری تظاهرات از سوی ایزدی‌های مقیم آلمان به تلاش حامیان داعش برای ممانعت از برگزاری و ممانعت نیروهای امنیتی آلمان با آنها خبر داد.

نظر شما