شناسهٔ خبر: 63746 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بشیری:

انتصابات فرجی دانا نگران کننده است

فرجی دانا عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برخی انتصابات دکتر فرجی دانا نگرانی هایی را در مجلس به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات ایجاد کرده است.

به گزارش نماینده، فرهاد بشیری در گفتگو با مهر، با اشاره به عزل و نصب های صورت گرفته توسط وزیر علوم اظهار داشت: برخی انتصابات و عزل و نصب های فرجی دانا به عنوان وزیر علوم و آقای توفیقی به عنوان سرپرست سابق وزارت علوم نگرانی هایی را بین نمایندگان مجلس بویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات ایجاد کرده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: به همین دلیل اعضای کمیسیون از آقای فرجی دانا دعوت و از وی درباره این عزل و نصب ها سوال کردند و نگرانی های نمایندگان را با وزیر علوم در میان گذاشتند.
وی ادامه داد: آقای فرجی دانا نیز در پاسخ به سوالات نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را ارائه کرد و بیان داشت که اگر دستگاههای مسئول و مرتبط، صلاحیت افراد انتصابی را تأیید نکنند، حتی اگر منصوب شده باشند عذر آنان را خواهم خواست.
بشیری اضافه کرد: برخی از نمایندگان مجلس به دنبال استیضاح و برخی نیز به دنبال سوال از وزیر علوم درباره انتصابات اخیر در صحن علنی مجلس هستند که بنده دقیق نمی دانم این کار با محوریت چه کسانی انجام می شود.
نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس نیز نامه ای به رییس جمهور نوشتند و نسبت به انتصابات اخیر انتقاد کردند.
وی بیان داشت: در این نامه نمایندگان مجلس به رییس جمهور اعلام کردند که قصد همکاری با دولت را دارند و باید طوری عمل شود که روابط بین دولت و مجلس دچار خدشه نشود.

گفتنی است ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس با ارسال نامه ای به رییس جمهور از انتصابات اخیر در وزارت علوم انتقاد کردند در بخش از این نامه آمده است: جناب آقای روحانی قلبا و قویا علاقه‌مند به همکاری با دولت جناب‌عالی هستیم. مصرانه خواستاریم جناب آقای فرجی‌دانا را به تجدیدنظر در این انتصابات و برخی انتصابات سوال برانگیز دیگر دلالت فرمایید. ما نگران آنیم که چنین رفتارهایی فضای روشن و مثبت فعلی رابطه دولت و مجلس را تیره و تار سازد و موجب بروز واکنش‌هایی شود که نتیجه‌ای جز ایجاد مشکل برای دولت و اتلاف وقت و نیروی همگان در بر نخواهد داشت.
در پایان نامه نمایندگان امضا کننده از رئیس‌جمهور خواسته‌اند تا مداخله کرده و جلوی بروز این مشکل را بگیرند

نظر شما