شناسهٔ خبر: 63617 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نعمت زاده در ورامین:

اجرای بسته خروج از رکود نیازمند زمان است

نعمت زاده/1 وزیر صنعت, معدن و تجارت در ورامین گفت: اجرایی شدن بسته خروج از رکود نیاز به زمان دارد ولی مردم شاهد آن هستند که بخشی از وعده‌های اقتصادی دولت انجام شده است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه بازدید از شهرک‌های صنعتی ورامین در دیدار با مسئولان و فعالان صنعتی شهرستان ورامین، اظهار کرد: همان‌طور که رئیس جمهور در سمینار خروج از رکود اعلام کرد، اجرایی شدن بسته خروج از رکود نیاز به زمان دارد.

وی افزود: طبیعی است که خیلی از تصمیمات مانند خروج از رکود اقتصادی یک‌شبه انجام نمی‌گیرد اما مردم شاهد آن هستند که بخشی از وعده‌های دولت انجام شده است.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: عواملی مانند رکود اقتصادی، تورم و بیکاری در بخش صنعت و همچنین رشد منفی اقتصاد از موانع اصلی خروج از رکود اقتصادی است که البته چند ماه پیش رشد اقتصادی کشور پس از مدتی مثبت شد.

وی اعلام کرد: کار اصلی دست خود مردم است و وظیفه دولت هموارسازی در این رابطه است.

نعمت‌زاده در مورد مناطق ویژه اقتصادی گفت: مناطق ویژه اقتصادی مانند بندر امام و عسلویه عملکرد خوبی در صادرات داشته اما نکته مهم در مورد احداث منطقه ویژه اقتصادی هدف احداث آن است.

وی تصریح کرد: احداث مناطق ویژه اقتصادی باید هدفمند باشد که متأسفانه در برخی موارد این مناطق کارایی لازم را نداشته که مشکل اصلی آن هدف‌گذاری نامناسب بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: منطقه ویژه اقتصادی ورامین از اولویت‌های اصلی شهر ورامین است و برای تسریع در احداث این منطقه از طریق وزارتخانه و نهادهای مربوطه پیگیر خواهم بود.

وی گفت: وجود شهرک‌های صنعتی چرم‌شهر و سالاریه در ورامین در اشتغال جوانان منطقه بسیار مؤثر است چرا که درصورت عدم اشتغال در منطقه ورامین جوانان برای کار باید به شهر تهران روزانه سفر کنند و قطعاً وزارتخانه صنعت و معدن پیگیر رفع مشکلات این شهرک‌های صنعتی خواهد بود.

نعمت‌زاده تأکید کرد: در مصوبه‌ای که دولت جهت خروج از رکود به مجلس ارائه کرده است پیش‌بینی شده که بخشی از درآمدهای صادرات جهت استفاده و گسترش زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استفاده شود.

نظر شما