شناسهٔ خبر: 63604 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

حبیبی: به رئیس‌جمهور انتقاد دارم؛ منتقدین با این حرف ها کنار نمی‌روند

نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: به رئیس‌جمهور انتقاد دارم با علم بر اینکه ممکن است به بی‌سوادی متهم و به جهنم حواله شوم.

به گزارش نماینده، به نقل از «نسیم» محمدنبی حبیبی، دبیر کل حزب موتلفه در اجلاس دبیران استانی با بیان اینکه در کشور برای تداوم انقلاب راهی جز نزدیک بودن و موتلف بودن و همگرایی نداریم اظهار داشت: آن همگرایی اهمیت دارد که با محوریت روحانیت که پشت سر ولایت فقیه هستند باشند. حرکت به سمت همگرایی اصولگرایان با محوریت روحانیت هدفی مقدس است و اصل این هدف وفاق بین همدلان انقلاب است.

وی یکی از مصیبت‌های انقلاب را تعداد زیاد مجتهدینی که از حرف خود کوتاه نمی‌آیند دانست و گفت: آنها این را باید بدانند که برخی اوقات کنار رفتن، خدمت به انقلاب و نظام است.

حبیبی با بیان اینکه واژه‌هایی چون "اصولگرایان نوگرا و سنتی" عناوینی هستند که به جریان اصولگرایی تحمیل می‌کنند گفت: اصولگرایان در اصول، دسته بندی را قبول ندارند اما سلایق مختلف دارند. رابطه با سایر اصولگرایان برای ما باید در دستور کار باشد.

دبیر کل موتلفه با اشاره به انتخابات سال آینده مجلس و خبرگان تصریح کرد: مقدمه شناسایی اصولگرایان واجد شرایط برای انتخابات سال آینده باید زمینه‌سازی شود؛ ما ظرفیت برای انتخابات خبرگان را در اختیار جامعتین قرار می‌دهیم.

وی مهمترین مطالبه موتلفه را اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: کاگروه ویژه اقتصادی حزب موتلفه با حضور برخی اقتصاددانان کشور به بررسی این امر پرداخته است. در عرصه اقتصاد کشور حرف های زیادی شنیده شده  اما رفتار و عملی از سوی آنها دیده نشده است و یکی از عمده مشکلات این حوزه وجود شرکت های دولتی است که حیاط خلوت دولت محسوب می‌شوند و علت اصرر بر وجود این شرکت ها بازکردن دست دولت برای انجام هرکاری است.

حبیبی تحقق و تشکیل اقتصاد مقاومتی با وجود بیش از ۸۰ درصد اقتصاد در دست دولت را محال دانست و اظهار داشت: در حال حاضر حرف‌های مربوط به خصوصی سازی تبدیل به یک طنز شده است. با فرض ادامه تحریم ها ما معتقدیم اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری ما را از تحریم‌ها گذر می‌دهد.

وی با تاکید بر اهمیت نگاه به قضیه تولید، دو منظر را ترسیم کرد و گفت: یک تامین نیازهای داخلی و دو توسعه بازار صادراتی که این دو نگاه به اقتصاد موجب شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی می‌شود. اگر این شائبه در بین تولیدکنندگان توسعه یابد که قانونی در کار نیست زمینه تشکیل اقتصاد مقاومتی فراهم نمی‌شود.

حبیبی مبارزه با فساد را یکی دیگر از ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: رئیس جمهور سابق "بگم بگم" می‌کرد اما رئیس‌جمهور فعلی گفت؛ "بردند و خوردند"، اینها مبارزه با فساد نیست. آقایی که "بگم بگم" می‌کرد باید فهرست مفسدین را به صورت محرمانه می‌داد تا زمان محاکمه آنها برسد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور در برابر نظام و مردم مسئول است، گفت: آقای روحانی مراقب باشد اشتباه رئیس‌جمهور سابق تکرار نشود. آقای رئیس‌جمهور! شما حقوقدان هستید و باید در نامه ای این موارد را صریح، مستقیم و محرمانه معرفی کنید. آقای روحانی نمی‌تواند کلی گویی کند.

حبیبی در ادامه افزود: من این انتقادات را با علم بر اینکه ممکن است به بی سوادی متهم و به جهنم حواله شوم می‌گویم. بدانند منتقدین با این حرف ها کنار نمی‌روند. من به رئیس‌جمهور میگویم عصبانی نشوید چراکه ابزار اصلی مدیریت سعه صدر است. بدانید پشتیبان شما بعد از عنایات الهی و رهبری مردم هستند و مردم باید قانع شوند

دبیرکل موتلفه با اشاره وضعیت تولید و چگونگی پیشرفت کشور در این امر خاطر نشان کرد: ایجاد ثبات نسبی در قانون مقررات یک ضرورت است و تولید کننده باید برای تولیدات خود آرامش کاری و امنیت کاری داشته باشد. عدم اطمینان برای کسی که کار اقتصادی می‌کند و ایجاد فساد اقتصادی، از عیوبی است که موجب کم ثباتی می‌شود و اگر ثبات نباشد زمینه فساد گسترش می‌یابد.

وی مشکل ما در کشور در دوره های انتخاباتی را اینگونه بیان کرد که سخنرانی ها به رقابت می آیند و نه برنامه و مدیران و در ادامه گفت: احزاب در رقابت‌های انتخاباتی باید برنامه بدهند که در شرایط حال این وضعیت را نداریم. باید در این صحنه‌ها احزاب داخل نظام وارد شوند که اگر این مورد و این روح به قانون احزاب دمیده و بر فضای آن حاکم شود خود احزاب برای اجرای این قانون پیش قدم می‌شوند.

حبیبی با بیان اینکه ما در تعمیق تحزب باید به اصل بپردازیم اظهار داشت: احزابی که ولایت فقیه را قبول دارند باید توانایی تشکیل دولت و مجلس را قبول داشته باشند که این امر باعث رشد دموکراسی می‌شود.

وی افزود: در روند فعالیت انتخابات و برگزاری آنها ۵۰ درصد آراء در اختیار بانوان است و نگاه ابزاری به این قشر که حضور آنها باعث افزایش آراء می‌شود توهین به جامعه بانوان است. حضور زنان و جوانان برای کل انقلاب ضرورت دارد.

دبیرکل موتلفه با اشاره به برنامه چشم انداز ۱۵ ساله این حزب گفت: ما در حزب موتلفه بر روی اجرای چشم انداز ۱۵ ساله خود تاکید داریم و در آن فعل حزبی واجد اهمیت است که رابطه این فعل با چشم انداز ۱۵ ساله معلوم شده باشد. بند اول این چشم انداز تولید فکر و  گفتمان بر اساس مبانی فکری اسلام و کانالیزه کردن آنها بین خود و مردم باید مدنظر باشد. بند دوم شامل افزایش توانمندی حزب برای داشتن برنامه برای اداره کشور است و اصولا احزابی که حکومتی فکر نکنند حزب نیستند و بند سوم کادر سازی است. همه احزاب در کشور باید این سه شرط را داشته باشند.

وی یکی از کارهای الزامی برای یک حزب را تشکیل بانک اطلاعاتی مدیران حزب دانست و افزود: با این کار زمینه برای شناخت استعداد مدیریتی بین اعضا و استفاده از آنها برای کارهای دولتی و حکومتی فراهم می‌شود.

حبیبی همچنین با انتقاد از وضعیت مدیریت اقتصادی کشور و دولت گفت: ما در بخش اقتصادی دولت سرتیپ داریم و جای یک سرلشگر به عنوان فرمانده خالی است چراکه وزیر یک حرف می‌زند و معاون رئیس‌جمهور نیز یک حرف دیگر می‌زند.