شناسهٔ خبر: 63578 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

امیرعبداللهیان:

امیدواریم العبادی در اسرع وقت نسبت به معرفی هیأت وزیران به مجلس عراق و تشکیل دولت اقدام کند

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران تعیین نخست‌وزیر جدید عراق را گامی اساسی در راستای تکمیل روند سیاسی در این کشور خواند و گفت:‌ امیدواریم العبادی در اسرع وقت نسبت به معرفی هیأت وزیران به مجلس عراق و تشکیل دولت اقدام کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص تحولات اخیر عراق و تعیین حیدر العبادی به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور، تعیین نخست‌وزیر جدید عراق از سوی رئیس جمهور این کشور را گامی اساسی در راستای تکمیل روند سیاسی در عراق برشمرد.

وی ابراز امیدواری کرد که حیدر العبادی در اسرع وقت نسبت به معرفی هیأت وزیران به مجلس ملی عراق و تشکیل دولت اقدام کند.

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همچنان از عراق در مقابله با تروریسم و جریان تکفیری و رسیدن عراق متحد و یکپارچه به امنیت پایدار و رفاه و توسعه ماندگار حمایت می‌کند، اظهار داشت: نقش برجسته مرجعیت، شخصیت‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی و ملی عراق در تحولات این کشور قابل توجه است.

امیرعبداللهیان عنوان کرد: بدون تردید مردم عراق اعم از کرد، سنی و شیعه در تأمین امنیت و سرنوشت این کشور و مبارزه با تروریسم نقش اصلی را بر عهده دارند.

وی همچنین گفت: حملات بسیار محدود آمریکا به مواضع داعش در شمال عراق نشان می‌دهد که کاخ سفید در مبارزه با تروریسم، گزینشی و تبلیغاتی رفتار می‌کند.

نظر شما