شناسهٔ خبر: 63532 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ناآرامی‌ها در ایالت میسوری آمریکا/تصاویر

پلیس آمریکا ضمن به خشونت کشاندن اعتراضات مردمی به کشته شدن نوجوان ۱۸ ساله سیاه پوست توسط یک افسر پلیس، حداقل۵۰ نفر را بازداشت کردند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، شلیک گلوله به یک نوجوان ۱۸ ساله سیاه‌پوست در حومه سنت‌لویئس، در روز شنبه و کشته شدن وی منجر به خشم جامعه اتباع آمریکایی-آفریقایی این منطقه شد.

کشته شدن «مایکل براون» منجر به گسترش اعتراضات در منطقه‌ حاشیه‌ای «فرگوسن» شد. این منطقه بالغ بر ۲۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد. اعتراضات در دو روز گذشته شدت یافته و صدها ساکن این منطقه را به خیابان‌ها کشانده است. اهالی فرگوسن معتقدند که تیراندازی به سوی این فرد به دلیل سیاه‌پوست بودن وی صورت گرفته است. اخبار حاکی از به خشونت کشیده شدن اعتراضات مردمی با دخالت پلیس است. به گفته" الجزیره" حداقل ۵۰ نفر در درگیری‌های صورت گرفته در شب گذشته توسط نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند.

به دنبال تشدید درگیری‌ها اداره فدرال هوانوردی آمریکا روز سه‌شنبه در در اقدامی کم‌سابقه در شهر «فرگوسن» واقع در ایالت «میسوری»، پرواز ممنوع اعلام کرد. این تصمیم با هدف کمک به سرکوب اعتراضات روزهای اخیر در این شهر اتخاذ شده است.

مایکل براون بتازگی در یکم اگوست جاری به طور رسمی فارغ‌التحصیل و موفق به اخذ مدرک دیپلم شده بود. وی تصمیم داشت تا هفته آینده به کالج بپیوندد.

 خشونت نیروهای پلیس در آمریکا به‌ویژه در مواجهه با اقلیت‌های نژادی و مذهبی سابقه‌ای دیرین دارد. پیش از این نیز بارها تصاویر و ویدئوهایی از اعمال خشونت نیروهای پلیس علیه کودکان و نوجوانان در رسانه‌ها منتشر شده است.

تظاهرات در میسوری آمریکا

تظاهرات در میسوری آمریکا

تظاهرات در میسوری آمریکا

تظاهرات در میسوری آمریکا

تظاهرات در میسوری آمریکا

تظاهرات در میسوری آمریکا

 

 

 

نظر شما