شناسهٔ خبر: 63416 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قطعنامه تحریم حامیان داعش در شورای امنیت

دولت انگلیس با ارائه یک قطعنامه پیشنهادی به شورای امنیت سازمان ملل به دنبال اعمال تحریم بر حامیان داعش و دیگر گروه‌های تروریستی مرتبط با القاعده است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، انگلیس پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد داده است که براساس آن جذب نیرو و تأمین مالی جنگجویان خارجی برای گروهک داعش - که هم‌اکنون مناطقی از سوریه و عراق را در کنترل خود داشته - و تمامی دیگر گروه‌های تروریستی مرتبط با القاعده با مجازات و تنبیه روبه‌رو خواهد شد.

براساس متن اولیه این قطعنامه پیشنهادی، از تمامی کشورها خواسته شده است تا اقداماتی را برای محدود کردن حرکت و عضویت جنگجویان خارجی به سوی این گروه‌ها اتخاذ کرده و سریعا کسانی را که هم‌اکنون در سوریه و عراق حاضر هستند را از این کشور خارج کنند.

این قطعنامه همچنین خواستار پایان بخشیدن به تمامی جنایات و اقدامات تروریستی  تمامی گروه‌ها شبه‌نظامی همچون داعش، جبهه النصره، و دیگر گروه‌های مرتبط با القاعده شده است.

در این این قطعنامه پیشنهادی، از آمادگی شورای امنیت برای تحریم کسانی که برای گروه‌های تروریستی نیرو جذب کرده و از آن‌ها حمایت می‌کنند سخن گفته شده و اعلام شده است که فهرستی از افراد پیش از تصویب این قطعنامه به آن اضافه خواهد شد.

روز گذشته بود که کارشناسان شورای امنیت برای بررسی متن این قطعنامه تشکیل جلسه داده و تعداد زیادی از دیپلمات‌ها ابراز امیدواری کرده‌اند که تا پایان این هفته این قطعنامه به تصویب برسد.

نظر شما