شناسهٔ خبر: 63365 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

شرایط فلسطین برای پذیرش آتش‌بس دائم

خالد قدومی نماینده حماس در ایران، شرایط فلسطین برای پذیرش آتش‌بس دائم را عنوان کرد.

به گزارش  نماینده خالد قدومی" نماینده حماس در جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره شروط حماس برای برقراری آتش‌بس دائم در غزه گفت: ما از شروط حماس صحبت نمی‌کنیم چرا که ما از شروط مقاومت و ملت فلسطین صحبت می‌کنیم.
 
وی تصریح کرد: این مسئله باید شفاف‌سازی شود چون مسئله رژیم صهیونیستی حماس نیست بلکه مسئله تجاوز به فلسطین است بنابراین حماس و ملت فلسطین در قالب مقاومت باید از حقوق خود دفاع کنند.
 
قدومی اظهار داشت: رفع کامل تحریم‌ها با ضمانت اجرایی بین‌المللی، اختصاص دادن یک بندر بین‌المللی برای فلسطین، قراردادن یک گذرگاه عادی، اجازه دادن به فعالیت ماهی‌گیران فلسطینی در مسافت ۱۲ مایلی، آزادی کلیه زندانیانی که قبل از ماه سپتامبر به زندان رفتند و پایان حملات دریایی و هوایی مکرر رژیم صهیونیستی به فلسطین شرایطی است که از طرف هیئت فلسطینی برای برقراری آتش‌بس دائم ارائه شده است.
 
نماینده حماس درباره سکوت کشورهای عربی نسبت به فجایع غزه بیان داشت: مسئله موضع‌گیری‌های ملت‌ها نیست چون ملت‌های عربی و اسلامی مواضع بسیار پیشرویی دارند اما متاسفانه مواضع دولت‌های عربی در خور عملکرد و دستاوردهای مقاومت نیست.
 
قدومی در پایان خاطرنشان کرد: از بدو حمله رژیم صهیونیستی به غزه تفاوت فاحشی میان موضع‌گیری‌های رسمی و دولتی با مواضع مردمی وجود داشته و مردم مواضع بسیار مثبتی نسبت به مقاومت داشته‌اند اما دولت‌ها مواضع نامناسبی اتخاذ کرده‌اند و ما این امر را محکوم می‌کنیم.