شناسهٔ خبر: 63330 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اظهارات شریعتمداری درباره گلایه برخی نمایندگان مردم اصفهان

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پی ابراز گلایه برخی نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهوری روز دوشنبه در گفت‌وگویی در پی ابراز گلایه برخی نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی نسبت به آنچه که تحت عنوان «رفتار نامناسب با نمایندگان برای ورود به نهاد ریاست جمهوری» و «عدم موفقیت برای دیدار با حسن روحانی در روز یکشنبه ۱۹ مرداد» مطرح شده است، توضیحاتی ارائه کرد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری ادامه داد: حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری از علت درخواست جمعی از نمایندگان مردم اصفهان با رئیس‌جمهوری مطلع بوده و حتی از این نمایندگان محترم خواسته بود که کمی تأمل کنند تا برای دیدار با روحانی، هماهنگی لازم و تعیین وقت صورت گیرد؛ با این حال، نمایندگان تصمیم به حرکت به سمت نهاد ریاست جمهوری گرفتند.

شریعتمداری افزود: حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاری در همین حال، طی تماسی تلفنی از مجلس، به وقت‌های قبلی و دیدارهایی که در مجلس وعده کرده بودند اشاره کرد و موضوع نمایندگان مردم اصفهان را با بنده در میان گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از یک سو به ضرورت حفظ شأن و حرمت نمایندگان مردم و از سوی دیگر به اینکه این نمایندگان وقت قبلی برای دیدار با رئیس‌جمهوری ندارند، اشاره کرد و خواست تا اینجانب پیگیر وضعیت ایشان و دعوت از آنها برای حضور در نهاد ریاست‌جمهوری و اخذ مطالبات ایشان برای انتقال به رئیس جمهوری شوم.

معاون اجرایی رئیس جمهوری با بیان اینکه رئیس حوزه معاونت اجرایی رئیس‌جمهوری جهت دعوت نمایندگان محترم مردم اصفهان برای ورود به نهاد ریاست جمهوری، در محل استقرار نمایندگان در درب شمال‌شرقی دفتر رئیس‌جمهوری (این درب محل ورود مراجعین به دفتر رئیس جمهوری نیست) حاضر شد، خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم دعوت رئیس حوزه معاونت اجرایی رئیس‌جمهوری را قبول نکرده و گفته بودند «شریعتمداری اگر می‎‌خواهد صحبت‌های ما را بشنود، خودش بیاید».

شریعتمداری خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید مبنی بر حفظ آرامش در کشور و جو صمیمی بین دولت و مجلس، خواسته نمایندگان را جامه عمل پوشانده و در محل درب شمال شرقی دفتر رئیس‌جمهوری حاضر شده و با نمایندگان حاضر که از دوستان‌مان نیز هستند گفت‌وگو و با اشاره به تشریفات دیدار با رئیس قوه مجریه، از نمایندگان خواستم مطالبات خود را با بنده در میان بگذارند تا به رئیس جمهوری منتقل کنم اما تنها درخواست نمایندگان، دیدار با شخص رئیس‌جمهوری، آن هم بدون هماهنگی قبلی بود.

وی تصریح کرد: از آنجا که تنظیم دیدار با رئیس‌جمهور از حوزه معاون اجرایی رئیس‌جمهور خارج است، ضمن پوزش از نمایندگان محترم، برای حضور در جلسه‌ای که قرار بود در محل دفتر جهانگیری با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی برگزار شود، از نمایندگان خداحافظی کردم.

معاون اجرایی رئیس جمهوری با تأکید بر احترامی که دولت خدمتگزار برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی قائل است، یادآور شد: علاقه‌مند بودیم روز یکشنبه ۱۹ مرداد ماه در محیطی مناسب در خدمت نمایندگان مراجعه‌کننده باشیم اما دوستان می‌خواستند به هر ترتیب ممکن، موفق به دیدار با شخص رئیس‌جمهوری در همان زمان شوند.

شریعتمداری در پی اظهارنظر برخی نمایندگان با این مضمون که «چطور وزرا و معاونان وزرا هر زمانی که بخواهند به مجلس می‌آیند اما درباره نمایندگان برخورد دیگری صورت می‌گیرد»، اظهار داشت: آیا وزرا بدون وقت قبلی می‌توانند به دیدار رئیس محترم مجلس شورای اسلامی بروند؟ ضمن اینکه وزرا و معاونان ایشان با هماهنگی قبلی برای پاسخ به سوالات نمایندگان در مجلس و کمیسیون‌ها حاضر می‌شوند.

نظر شما