شناسهٔ خبر: 63327 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در نامه‌ای به‌مناسبت سالگرد زلزله اهر و هریس صورت گرفت؛

تجلیل از صبر و ایستادگی مردم آذربایجان در جریان زلزله اهر و هریس

رئیس کمیسیون عمران مجلس در نامه‌ای خطاب به مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی فرارسیدن سالگرد زمین‌لرزه اهر، هریس و ورزقان را تسلیت گفت.

به گزارش نماینده به نقل از فارس مهدی هاشمی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی فرارسیدن سالگرد زمین‌لرزه اهر، هریس و ورزقان را تسلیت گفت.

متن این نامه به این شرح است:

وقوع زلزله روز شنبه مورخ ۲۱ مرداد در ساعات اولیه صبح نگاه را به کتاب راهنمای الهی نشانه می‌رود چرا که خداوند سبحان در آیه ۱۵۵ سوره مبارکه بقره در مورد آزمایش انسان سخن به میان آورده می‌فرماید:

و چنان این آزمایش الهی بر مردم غیور و استوار سخت و مصیبت‌بار بود که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از آن به عنوان حادثه‌ای تلخ یاد می‌کند و لازم می‌داند که مسئولین محترم و عموم ملت عزیز مساعی خود را برای کاهش آلام این عزیزان به‌کار برند.

گرچه طبیعت در صبح روز شنبه روی نامهربان خود را به مردم عزیز استان آذربایجان شرقی به ویژه شهرستان اهر و هریس نشان داد و حادثه‌ای جانکاه را به وجود آورد و موجب جان باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان خسارات مالی فراوانی بود، ولی روح مقاومت ایثار و حرکت جهادی مردم منطقه و همراهی مسئولین نشان داد که صبر و ایستادگی مردم آذربایجان چون سدی در برابر مشکلات بود و با همت جهادی همچون دوران دفاع مقدس در رفع مشکلات کوشیدند و استواری مردم در آن برهه و در سال‌های بعد از آن مثال‌زدنی و قابل تقدیر نمودند.

اینجانب از طرف خود و اعضای محترم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی سالگرد رحلت مردم عزیز دیار است آذربایجان شرقی بویژه مردم عزیز شهرستان‌های اهر و هریس و ورزقان را به بازماندگان تسلیت عرض نموده و صبر و شکیبایی برای این عزیزان از خداوند منان خواستارم.

نظر شما