شناسهٔ خبر: 63304 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کوشکی در مشهد:

ارتش رژیم صهیونیستی در برابر اقتدار نیروهای مقاومت زمین‌گیر شده است

کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: بچه‌های مقاومت در یک ماه اخیر توانسته‌اند به شکل یک ارتش تمام عیار جلو بروند به طوری که دیگر رژیم صهیونیستی بر سر دوراهی پذیرش آتش‌بس و ادامه جنگ مانده و تاب مقاومت و ادامه جنگ را ندارد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس محمد صادق کوشکی صبح امروز در جلسه بررسی تحولات منطقه خاورمیانه اظهار کرد: اینکه ما تصور کنیم درحالی که مردم غزه زیر بار بمباران رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفته‌اند و مقاومت در این راستا کاری انجام نمی‌دهد کاملا اشتباه است؛ در حقیقت دستاورد‌های مثبتی برای مقاومت در این ۳۴ روز صورت گرفته که یکی از آن‌ها آتش‌بس ۷۲ ساعته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: تاکنون اتفاقات مثبتی افتاده است که می‌توان به اتحاد دو گروه اصلی نیرو‌ی مقاومت که از شاخه‌های اصلی جنبش فلسطین هستند؛ اثبات برتری مقاومت فلسطین در حد یک ارتش بزرگ در دنیا از دیگر اثر مثبت این جنگ بوده است.

کوشکی با بیان اینکه نیروی پدافند هوایی اسرائیل یکی از برترین‌های جهان است، افزود: نیروی پدافند هوایی مقاومت هیچ وقت نتوانسته بود از طریق آسمان به مرز‌های فلسطین اشغالی تاثیر بگذارد اما هم‌اکنون این گروه توانسته با توجه به اینکه نیروی هوایی جزو ستون فقرات ارتش اسرائیل و چهارمین جهان است در این زمینه اختلال ایجاد کند.

وی با اشاره به موقعیت و استراتژیک فلسطین اشغالی خاطرنشان کرد: اسرائیل با فلسطین اشغالی که مردمان اسرائیل در آن ساکن هستند عرضش ۱۲۰ کیلومتر و طول آن ۶۰۰ کیلومتر است و اقتصاد فلسطین اشغالی از طریق توریسم تامین می‌شود که بیشتر این اتفاق در تابستان روی می‌دهد اما امسال به خاطر جنایت‌های اسرائیل تعداد افراد معدودی به این کشور سفر کرده‌اند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه یکی از اقدامات صورت گرفته در یک ماه اخیر افزایش توان موشکی اسرائیل است، اظهار کرد: ارتش صهیونیستی دارای دو تیپ مخصوص است که هر وقت در شرایط بحران قرار می‌گیرند از این نیرو‌ها استفاده می‌کند اما گردان‌های کماندویی غزه اکنون بلایی به سر اسرائیل آورده‌اند که اکنون خود اسرائیل حاضر به عقب‌نشینی شده است.

کوشکی با اشاره به اظهار نظر بیجا نتانیاهو در اوایل جنگ که گفته بود ریشه حماس را باید از بین ببریم، گفت: بچه‌های مقاومت در یک ماه اخیر توانسته‌اند به شکل یک ارتش تمام عیار جلو بروند و الان یکی از شگفتی‌‌ترین ارتش‌های جهان شوند به طوری که دیگر رژیم صهیونیستی بر سر دوراهی پذیرش آتش‌بس و ادامه جنگ مانده و تاب مقاومت و ادامه جنگ را ندارد.

وی با اشاره به سکوت جوامع و سردمداران کشورهای عربی در برابر جنایات غزه اظهار کرد: کشور‌های عربی در زمینه ایجاد تفرقه در میان فلسطینیان نقش موثری ایفا می‌کنند و هم‌اکنون به گونه‌ای شده که فلسطینیانی که در گذشته می‌گفتند چرا کشور‌های عربی به کمک ما نمی‌آیند، درحال حاضر می‌گویند ما به کمک کشور‌های عربی را نمی‌خواهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه دولت اسرائیل توان اداره و امنیت جامعه را ندارد و امروز مردم صهیونیسم می‌گویند غزه را آزاد کنید، تصریح کرد: اسرائیل با داشتن هفت شبکه امنیتی همانند موصاد هم‌اکنون توسط این سازمان‌ امنیتی زیر سوال رفته‌ که چرا نمی‌توانید غزه را کنترل کنید، و نظرسنجی‌های روزنامه‌های محلی نشان می‌دهد که پیروزی با مردم غزه است.

نظر شما