شناسهٔ خبر: 63275 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سخنان تامل برانگیز رئیس جمهور محترم و یک پیشنهاد به صدا و سیما !

حسن روحانی

نماینده - روحانی در همایش سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران که صبح امروز برگزار شد گفت «هر وقت مذاکرات شروع می‌شود سیاست‌ خارجی دکترین مستقل ندارد بلکه جزئی از سیاست‌ ملی است؛ عده‌ای شعار سیاسی می‌دهند اما بزل‌دل سیاسی‌ هستند هروقت مذاکره می‌شود، می‌گویند می‌لرزیم؛ به جهنم، بروید جای گرم که نلرزید

با وجود انتشار گسترده این اظهارات و آن هم به نقل از رئیس جمهور نگارنده همچنان امیدوار است که نهاد ریاست جمهوری به زودی این جملات را تکذیب کرده و از ساحت جمهوریت و رئیس جمهور محترم دفاع کند.

در چند سال گذشته جریانی که آقای رئیس جمهور نیز بدان منتسب است با انتقاد از دولت و رئیس جمهور سابق اظهار می داشتند ما دنبال رئیس جمهوری فرهیخته هستیم که مراقب سخنان خود باشد و در سخنرانی ها و مجامع عمومی کلماتی را بر زبان نراند که از آن بوی بی ادبی استشمام شود.

جست و جوی کوتاهی در فضای مجازی مجموعه ای از نقدها را پیش روی مخاطب قرار می دهد که در آن مخالفان دولت سابق، به حق از رئیس جمهور وقت به دلیل این اظهارات نسنجیده انتقاد و گلایه داشتند و حال سخن این جا است اتامرون الناس بالبر و تنسون انفسکم؟!

چرا دیگران را به امری سفارش کرده و خود را فراموش می کنید؟!

هجمه به مخالفان در دولت کنونی به شدت گسترش پیدا کرده است ، منتقدان تهدید به بسته شدن روزنامه، بریدن زبان می شوند ...در تریبون های عمومی تحقیر می شوند و این همه با وجود ادعای دهان پر کن «زنده باد مخالف من » عجیب می نماید !

این نوشته در پی یادآوری تناقضات، به دولت محترم نیست که این تناقضات دیگر عیان شده، ولی سخن را با یک پیشنهاد خاتمه می دهیم ؛

جناب آقای عزت الله ضرغامی ؛

رئیس محترم صدا و سیما !

از این پس در صورت امکان سخنان و اظهارات رئیس جمهور محترم چون بازی های فوتبال و ...با چند دقیقه تاخیر پخش شود که ضمن جلوگیری از انتشار برخی سخنان نامناسب و تامل برانگیز، حرمت رئیس جمهور نیز حفظ شود. بی شک جناب آقای روحانی نیز راضی به آن نیستند که آبرویشان با برخی اظهارات خدشه دار شود !

و صد البته این نوشتار نافی اظهارات مطلوب و انقلابی رئیس جمهور محترم نیست که باید قدردان و سپاسگذار این اظهارات نیز بود . سخنانی چون ؛

- همه ما درکنار هدایت‌های رهبری هستیم و یک ید واحده در کشور هستیم و به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم بین قوا اختلاف بیاندازد و خدایی ناکرده که الحمدالله وجود نیز ندارد به رهبری توهین کند.

- ما اراده جدی برای حل و فصل مسائل داریم و به هیچ عنوان از حقوقمان عقب‌نشینی نمی‌کنیم. این دولت، دولتی نیست که بخواهداز حقوق ملت خود عقب‌نشینی کند.دولتی که بهترین و بالاترین پشتیبانی مردمی را به همراه دارد و در بهترین شرایط برای اتحاد با سران دیگر قوا است.

- ما یک ملت بزرگ‌، خودباور، مستقل، دلیر، مسلمان و ایثارگر هستیم و امروز ایستاده‌ایم و در میدان مذاکره نیز البته با لبخند سخن می‌گوییم، آنانی که از لبخند خوششان نمی‌آید رویشان را برگردانند. ما در مذاکرات البته با لبخند حضور خواهیم داشت و تدبیر می‌کنیم و انشالله به پیروزی دست پیدا خواهیم کرد.

- نگوییم ما یکی هستیم و طرف مقابل 6 کشور؛ که یک مرد جنگی به از صد هزار؛ ما منطق داریم و تکیه‌مان بر قانون است.

- چه آژانس باشد و چه نباشد جمهوری اسلامی به د نبال سلاح جمعی نبوده، نیست و نخواهد بود. این موضوع را دنیا بداند که ما به جد به دنبال مذاکره و حل مسائل هستیم و دنیا بداند که ما مذاکره را برای مذاکره نمی‌پذیریم. مذاکره باید در زمان معقول و به راه‌حل درست برسد و ما در این خصوص آماده‌ایم با منطق و استدلال صحبت کنیم.

-هیچ زمانی مانند جنگ اخیر غزه به اسرائیل شکست نخورد و مفتضح نشد. امروز اسرائیل در افکار عمومی دنیا آدم‌کش و کودک‌کش است و منهدم‌کننده بیمارستان‌ها و مدارس است. حتی بزرگ‌ترین مدافعان اسرائیل نیز نتوانستند از آن دفاع کنند. چراکه شرایط دنیای امروز فرق کرده است و روشن شده است که چه کشوری به دنبال سلاح کشتار جمعی است و چه کشوری به دنبال آن نیست.

از این رو ضروری است که همزمان با انتقاد به سخنان صریح و انقلابی رئیس جمهور نیز اشارتی داشته باشیم که به مانند مدعیانی که همواره به دنبال کوبیدن مخالفان خود هستند نباشیم ...به امید روزی که رئیس جمهور در برخورد با منتقدان با ادب و متانت بیشتری سخن بگویند ...

نظرات مخاطبان 0 5

  • ۱۳۹۳-۰۵-۲۰ ۱۷:۰۰ 2 0

    رییس جمهور منتسب به جریان اصولگرا است
                                
  • ۱۳۹۳-۰۵-۲۰ ۱۷:۱۸ 2 1

    وقتی احمدی نژاد - رئیس جمهور فرهیخته تان -  هر روز روی همه آفتابه باز می کرد بوی بی ادبی استشمام نمی کردید؟
    شما به واقع بزدل سیاسی هستید.
                                
  • ۱۳۹۳-۰۵-۲۱ ۱۱:۱۰عليرضا 0 0

    نگارنده محترم خودتون ميگيد اخبار به صورت گسترده منتشر شده وقتي رئيس جمهور اين حرفا رو زده و از صداوسيما پخش شده الان شمادقيقا دنبال تكذيب چي هستين؟؟؟؟ به نظرم شما اساسا معني و مفهوم تكذيب رو نمي دونيد . 
                                
  • ۱۳۹۳-۰۵-۲۱ ۱۹:۱۸مزدک 0 0

    جناب آقای رئیس سلزمان ملل متحد
    سخنان آقای احمدی نژاد را به پای مردم ما نگذارید از این پس او فقط و فقط از زبان خودش صحبت می کند.
                                
  • ۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۳۳آرام 0 0

    اینها منتقد نیستند شمشیر از رو بسته اند
    به جهنم رفتن هم نه از باب گناه 
    بلکه برای گرم شدن و نلزریدن است.
                                

نظر شما