شناسهٔ خبر: 63168 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم

اردوغان دست به دامان شاعر ایرانی شد

رجب طیب اردوغان در پایان تجمع تبلیغاتی خود پیش از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، از موزه و زیارتگاه "مولانا جلال الدین رومی" دیدن کرد.

به گزارش نماینده به نقل از العالم، اردوغان در آخرین مهلت پیش از آغاز سکوت انتخاباتی، به مزار مولانا در شهر قونیه رفت و در آنجا آیاتی را از قرآن کریم تلاوت کرد.
معاونان و هوادارانش که او را در این فعالیتهای تبیلغاتی همراهی می کردند، در مصاحبه با رسانه‌ها، به تمجید از تسلط اردوغان در تلاوت قرآن کریم پرداختند.
انتخابات ریاست جمهوری ترکیه امروز برای نخستین بار در تاریخ این کشور، به صورت مستقیم و با رأی گیری از شهروندان آغاز شد.
"رجب طیب اردوغان" نخست وزیر کنونی و نامزد حزب حاکم عدالت و توسعه، "اکمل الدین احسان اوغلو" نامزد توافقی احزاب مخالف و "صلاح الدین دمیرتاش" نامزد حزب دموکراتیک خلق در این انتخابات بایکدیگر رقابت می کنند.
خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: برای نخستین بار، در این انتخابات عکس نامزدها در بالای برگه رأی گیری گذاشته شده است. نخستین عکس، تصویر اردوغان، دومی مربوط به دمیرتاش و سومی هم احسان اوغلو است.
رأی گیری از ساعت ۸ امروز صبح به وقت محلی آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه می یابد. قرار است پس از پایان رأی گیری، شمارش آرا آغاز شود.
کمیته عالی انتخابات، شمار واجدان شرایط برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را ۵۲ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۱۱۵ نفر اعلام کرده است. ۱۶۵ هزار و ۱۰۸ صندوق نیز برای رأی گیری در نظر گرفته شده است.

نظر شما