شناسهٔ خبر: 63165 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

علی جنتی:

دولت مخالف اینگونه تفکیک جنسیتی است/ قرار نیست به بی بی سی مجوزی داده شود

جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین موضع دولت و وزارت ارشاد در زمینه تفکیک جنسیتی را اینگونه شرح داد: دولت مخالف اینگونه تفکیک جنسیتی است برای نمونه کنسرت‌هایی که برگزار می شود را نمی‌توان گفت یک روز‌ آقایان بروند و یک روز خانم‌ها.

به گزارش نماینده، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در حاشیه اولین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها که با هدف تبیین سیاست‌ها و راهبردهای این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی براینکه موضع وزارت ارشاد در قبال انتقاداتی که در رسانه‌ها مبنی بر استفاده برخی افراد که مواضعشان ضد انقلاب و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است از امکانات دولتی طرح شده است گفت: سیاست ما روشن است کسانی که نسبت به انقلاب بی‌تفاوت هستند و یا احیانا مخالف انقلابند و در حال فعالیت فرهنگی و هنری هستند قطعا از حمایت ما برخوردار نبوده و نخواهند بود.

وی ادامه داد: البته اگر در چارچوب قانون فعالیت کنند قطعا این مسئله متفاوت است و ما نمی‌توانیم مانع فعالیت آنها شویم. این به معنای حمایت محسوب نمی‌شود زمانی کسی که چندان با انقلاب اسلامی رابطه‌ای ندارد و یک فیلم می‌سازد ما فیلم را نگاه می‌کنیم که با معیارهای ما منافات دارد یا خیر. درصورتی که با معیارها و ارزشهای ما منافاتی نداشته باشد می‌تواند نمایش داده شود ولی ما از آن حمایت نمی‌کنیم. اما یک زمانی هست که این افراد فیلمی را می‌سازند و ما در ساخت آن فیلم مشارکت می‌کنیم و سهمی را قائل می‌شویم. ما در مورد این گونه فیلم‌ها با فیلم هایی که توسط هنرمندان ناهمسو با انقلاب و ارزشهای اسلامی فعالیت می‌کند هیچگونه کمک مالی و یا حمایت نخواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به پرسشی که موضع دولت و وزارت ارشاد در زمینه تفکیک جنسیتی چیست گفت: دولت مخالف اینگونه تفکیک جنسیتی است برای نمونه کنسرت‌هایی که برگزار می شود را نمی‌توان گفت یک روز‌ آقایان بروند و یک روز خانم‌ها. در مورد نمایش فیلم‌ها نمی‌توان این چنین عمل کرد ما در استان‌ها بحث آموزش‌هایی را داریم که برخی معتقدند باید مربی‌ها تفکیک جنسیتی شوند اما ما در این استان‌ها آنقدر نیروی لازم نداریمو که بتوانیم اینچنین عمل کنیم.

جنتی گفت: تفکیک جنسیتی در محیط‌های فرهنگی عملا به تفکیک خانواده‌ها منجر می شود ما خانواده ها را محروم می‌کنیم که دسته جمعی برای استفاده از یک برنامه فرهنگی و هنری اقدام کنیم. تفکیک جنسیتی ممکن است در برخی ادارات ضرورت داشته باشد و با توجه به امکاناتی که وجود دارد خانم‌ها جداگانه و در اتاقی پاسخگوی مراجعان باشند اما در فعالیت های فرهنگی در سطح جامعه داریم نمی‌توانیم چنین فکری را قائل شویم.

وی در پاسخ به این پرسش که آخرین تئاتری که به شخصه مشاهده کردید چه بود گفت: این اواخر تئاتر ندیدم قرار است که تئاتر سعدی را که در تالار وحدت در حال اجرا است را تماشا کنم  آخرین تئاتری که مشاهده کردم تئاتر سقراط بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نظارت وزارت ارشاد بر روی محتوای تئاترهایی که اجرا می‌شود گفت: در اجرا گاهی ملاحظاتی وجود دارد که برخلاف آنچه که در نمایشنامه تصویب شده دیالوگ‌ها تغییر می کند که باید اصلاح شود.مواردی نیز وجود داشت که با تخلف روبرو شدیم و با آنها برخورد کردیم.

جنتی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه آیا این شایعات دفتر بی بی سی فارسی دوباره در تهران بازگشایی صحت دارد، گفت: قرار نیست مجوزی داده شود نه به بی بی سی فارسی، نه به بی بی سی عربی و نه به بی بی سی انگلیسی.

نظر شما