شناسهٔ خبر: 63157 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اصلاح طلبان همچنان بر راه اندازی خانه احزاب تاکید دارند

مجید محتشمی‌ سخنگوی جبهه اصلاح طلبان با تاکید بر اینکه اختلافات پیرامون خانه احزاب دلیل نمی‌شود که ما کل صورت مسئله را پاک کنیم، گفت: اصلاح‌طلبان کماکان بر راه‌اندازی مجدد خانه احزاب تأکید دارند.

به گزارش نماینده ، مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با فارس، ‌ با بیان اینکه جلسه شورای مرکزی جبهه اصلاح‌طلبان هفته اول شهریورماه تشکیل خواهد شد، اظهار داشت: ما در این جلسه در ارتباط با قانون و فعالیت احزاب بحث خواهیم کرد و نظریه رسمی خود را پیرامون خانه احزاب به وزارت کشور اعلام می‌کنیم.

محتشمی ادامه داد: اصلاح‌طلبان کماکان بر راه‌اندازی مجدد خانه احزاب تأکید دارند و راه‌حل‌های دیگری هم چون تأسیس باشگاه احزاب را مقبول نمی‌دانند.

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان تصریح کرد: وزیر کشور باید با توجه به جمع‌آوری ۷۰ امضا برای احیای خانه احزاب، باید از برگزاری مجمع عمومی حمایت کند چرا که در مجمع فو‌ق‌العاده می‌توان اصلاحات مورد نظر برخی فعالان حزبی از جمله اصولگرایان را لحاظ کرد.

وی تأکید کرد:‌ اینکه اختلافاتی پیرامون خانه احزاب وجود دارد، دلیل نمی‌شود که ما کل صورت مسئله را پاک کنیم از این رو وزیر کشور باید در جهت اصلاح این روند حرکت کند و این موضوع به نفع وزارت کشور و ۲۱۰ عضو خانه احزاب خواهد بود.

محتشمی درباره علت مخالفت با شکل‌گیری باشگاه احزاب گفت: ما به دنبال فعالیت سیاسی در خانه احزاب نیستیم بلکه می‌خواهیم تفاهم و تعامل بین احزاب برقرار شده و مشکلات صنفی برطرف شود از این رو برای حل مشکلات فعلی ما پیشنهاد مدل ۹-۹-۳ را داده‌ایم که شامل ۹ حزب اصلاح‌طلب، ۹ حزب اصولگرا و ۳ حزب مستقل است و این ۳۱ حزب می‌توانند شورای مرکزی خانه احزاب را برعهده بگیرند.

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه رعایت این فرمول باعث می‌شود که اعتدال در زمینه فعالیت حزبی ایجاد شود یادآور شد: خانه احزاب منتفی نشده است و موجودیت آن کماکان وجود دارد چرا که به دلیل وقفه دولت نهم و دهم فعالیت این خانه مسکوت گذاشته شده است و از این رو دوره شورای مرکزی چهارم به پایان رسید.

وی افزود: بر اساس اساسنامه خانه احزاب که ملاک عمل است، اگر یک سوم از اعضا درخواست تشکیل مجمع عمومی را بدهند این امر محقق می‌شود و شورای مرکزی پنجم تشکیل خواهد شد.

محتشمی در پایان تأکید کرد: در حال حاضر برای راه اندازی خانه احزاب هیچ مشکلی وجود ندارد و تنها باید کوتاه بیاییم.