شناسهٔ خبر: 63007 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

خالد البطش: هدف ما رفع بی بازگشت محاصره غزه است/ در موضع خود پایبندیم

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با شبکه خبری المیادین اعلام کرد: ما به منظور احقاق حقوق ملتمان در قاهره هستیم و هدفمان توقف حملات و رفع بی بازگشت محاصره غزه است.

به گزارش نماینده به نقل از المیادین، خالد البطش یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نوار غزه، در گفتگو با این شبکه اعلام کرد: ما به منظور احقاق حقوق ملتمان در قاهره هستیم و هدفمان توقف حملات و رفع بی بازگشت محاصره غزه است.

وی افزود: درباره گذرگاه رفح این موضوع مطرح شده است که تشکیلات خودگردان فلسطین کنترل آن را به عهده بگیرد و این موضوع دیروز با طرف مصری در میان گذاشته است.

این رهبر جهاد اسلامی گفت: موضوع بنادر و فرودگاه حق مردم فلسطین است که از آن عقب نشینی نخواهیم کرد و ما خواهان بازگشایی مجدد فرودگاه مانند گذشته است.

البطش درباره طرح آتش بس مصر نیز گفت: این موضوع درحال بحث و بررسی است و اما هنوز نظری درباره آن بیان نکرده ایم و فرصت بیشتری به مصر برای تلاش‌های بیشتر در این زمینه می‌دهیم.

این رهبر جهاد اسلامی گفت ما به طور رسمی آنچه در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده را دریافت نکردیم و امیدواریم این موضوع صحیح باشد و پیشرفتی در این زمینه حاصل شده باشد.

البطش گفت سرسختی اسرائیل و تلاش این رژیم برای نادیده گرفتن و عدم بر آورده کردن خواسته‌های مشروعمان به وضوح ملاحظه می‌شود.

هیأت مذاکره کننده فلسطین در مذاکرات آتش بس پیش از این نیز اعلام کرده بود که علی‌رغم به پایان رسیدن آتش بس ۷۲ ساعته، ما به مذاکرات ادامه خواهیم داد و امروز به همین منظور با میانجیگران مصری نشست برگزار خواهیم کرد.

این در حالی است که پیش از این وزارت خارجه مصر اعلام کرده بود که برای حصول آتش بس جدید بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها توافقی حاصل شده است و به زودی مصر خواستار اعمال آتس بس جدیدی بین گروه های مقاومت فلسطینی و اسرائیل خواهد شد.

از سوی دیگر یک مسئول فلسطینی نیز اعلام کرده بود که مصر درخواست آتش بس جدید ۷۲ ساعته بین اسرائیل با گروههای فلسطینی در غزه را خواستار شده است. به گفته وی، گروههای فلسطینی در حال رایزنی درباره این درخواست قاهره هستند.

در پی مخالفت رژیم صهیونیستی با پذیرش خواسته های فلسطینیان، آتش بس بین فلسطینیان و این رژیم تمدید نشد و حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و متقابلا پاسخ موشکی مقاومت آغاز شد.
در پی حملات امروز رژیم صهیونیستی یک کودک فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۳ تن دیگر نیز زخمی شدند.

رفع کامل محاصره نوار غزه، بازگشایی بنادر و گذرگاه‌ها از جمله خواسته‌های اصلی گروه‌های مقاومت فلسطین بود که اسرائیل در این مذکرات آن را نادیده گرفت.

این در حالی است که رژیم اشغالگر صهیونیستی خلع سلاح مقاومت را پیش شرط تحقق برخی از خواسته‌های مقاومت اعلام کرده است اما گروه‌های مقاومت سلاح فلسطین را خط قرمز خود اعلام کرده اند.

در اثر حملات رژیم صهیونیستی در طول یکماه گذشته بیش از ۱۸۹۰ فلسطینی شهید و بیش از ۹۸۹۰ نفر نیز زخمی شده اند.

نظر شما