شناسهٔ خبر: 62985 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عابدینی:

پیک موتوری هم می‌تواند وظیفه رحیمی در پرسپولیس را انجام دهد/ دایی پول برندش را می‌گیرد

رئیس کمیته فنی پرسپولیس گفت: یک پیک موتوری هم می‌تواند وظایف علیرضا رحیمی را انجام دهد.

به گزارش نماینده، امیر عابدینی در گفت‌وگو با فارس، در مورد شکست پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان گفت: هر دو تیم تحولات عظیمی داشتند. فولاد به کلی دگرگون شده بود و با تیم حسین فرکی در فصل گذشته از نظر تجربه خیلی فرق کرده بود. فولاد جوانان با انگیزه‌ای داشت که معلوم بود این جوانان مطالبی که سرمربی به آنها گفته است را به خوبی در زمین اجرا می‌کنند. دوندگی و جنگندگی فولادی‌ها عجیب بود.

وی ادامه داد: باشگاه فولاد از نظر ستادی هم بسیار وضعیت مناسبی دارد. این باشگاه ارکان منظمی دارد و سیستم، بودجه و بضاعت و برنامه دارد. علاوه بر این بدهی کلان هم ندارد و ابزار کار در اختیار سرمربی دارد.

عابدینی در مورد باخت پرسپولیس گفت: این شکست چند عامل داشت؛ اولین آن گرمای شدید هوا بود. این هم از شانس بد پرسپولیس است که در گرمای ۴۵ درجه مرداد ماه اهواز باید مقابل فولاد بازی کند. دومین دلیلش هم فشار تماشاگران و تشویق هواداران فولاد بود. ضمن اینکه پرسپولیس هنوز آمیختگی و هارمونی مناسب را پیدا نکرده است. دوندگی خوب فولادی‌ها هم یکی از عوامل باخت بود. گل دوم فولاد به پرسپولیس روی یک حرکت تکنیکی زده شد که در هر لیگ ما ۱۰ مورد از آن هم اتفاق نمی‌افتد و این شانس پرسپولیس بود که در هفته دوم چنین گلی زده شد که از فاصله ۲۰ متری بازیکن توپ را به زیبایی به طاق دروازه می‌کوبد. با این حال این باخت نباید باعث شود که در مورد بضاعت پرسپولیس تردید کنیم.

عضو سابق کمیته فنی پرسپولیس با اشاره به مشکلات ساختاری این باشگاه گفت: آنچه که محل تردید و تامل است سازماندهی باشگاه پرسپولیس است نه تیم‌داری آن. آنچه باعث نگرانی پیشکسوتان و بزرگان پرسپولیس و پرسپولیسی‌های دو آتشه می‌شود نداشتن ساختار مناسب در باشگاه پرسپولیس است. این باشگاه گرفتاری‌های زیادی دارد و از نظر سازماندهی، برنامه و بودجه، هدایت و اداره آن گرفتاری‌های فراوانی دارد. بخشی از این گرفتاری‌ها به مدیرعامل باشگاه و بخش دیگر آن به هیات مدیره و همچنین وزارت ورزش به عنوان مجمع باشگاه مربوط می‌شود. همین هرج و مرج باعث می‌شود که بدهی پرسپولیس بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان شود.

وی ادامه داد: اگر جریان سالم به پرسپولیس آمده تا کار کند باید از میزان این بدهی‌ها کاسته شود نه آنکه به این بدهی‌های انباشته اضافه شود. باید با برنامه و بودجه و صرفه‌جویی بخشی از دیون را پرداخت کند. ضمن اینکه می‌توان در بخش دیگر با تعامل و حسن نیت از بدهی‌های باشگاه کم کند که در این بخش به جای پول، عاطفه فروخته می‌شود. در هر حال باید گرفتاری‌های ستادی باشگاه پرسپولیس حل شود.

امیر عابدینی با اشاره به رفتار نامناسب پیام صادقیان در بازی با فولاد خوزستان گفت: اگر این گرفتاری‌ها حل شود دیگر شاهد آن نخواهیم بود که یک بازیکن جوان بد تجربگی کند و به بیراهه برود و هم از میدان اخراج شود و هم احتمال محرومیت سه بازی او وجود داشته باشد و تیم را از بضاعت فنی خود محروم کند.

رئیس کمیته فنی پرسپولیس در مورد اینکه گفته است این کمیته منحل شده است گفت: من نگفتم کمیته منحل شده است بلکه گفتم من دیگر عضو این کمیته نیستم و به جلسات کمیته نمی‌روم و اگر من نروم شاید جعفر کاشانی به کمیته نرود و باشگاه دو عضو جدید برای این کمیته انتخاب کند. هرچند هیات مدیره باشگاه با کارآمد نبودن کمیته فنی موافق نبود اما مدیرعامل باشگاه با خرد جمعی مخالف است و فکر می کند یک نفره می‌تواند کار راجلو ببرد و آدم‌هایی که در کنارش هستند را به چشم مراحم نمی‌کند بلکه آنها را مزاحم می‌بیند پس بهتر است که در اطراف او دیگر کسی نباشد.

عابدینی در مورد اینکه گفته بود رحیمی مدیرعامل پرسپولیس مدیر تدارکات است گفت: بله وقتی به جای باشگاه تیم داریم و دیگر باشگاه به معنای واقعی کلمه وجود ندارد و ارتباطی بین تیم و باشگاه نیست نقش رحیمی مدیر تدارکات می‌شود زیرا دایی مدیر تیم است و رحیمی نقش تدارکات را دارد. رحیمی می‌گوید اجازه نمی‌دهم کسی در کار دایی دخالت کند زیرا دایی حتی به خود مدیرعامل هم اجازه دخالت نمی‌دهد. نتیجه چنین وضعی این است که رحیمی تدارکاتی یا تحصیل‌دار است درواقع او نقش یک پیک موتوری را در باشگاه پرسپولیس دارد و کاری که رحیمی می‌کند را یک پیک موتوری هم می‌تواند انجام دهد اینکه پول را بگیرد و به دایی بدهد.

وی ادامه داد: در حالی که نقش مدیرعامل این است که کنترل و نظارت داشته باشد. آقایان می‌گویند ما اساسنامه‌ای نداریم اما من می‌دانم که اساسنامه وجود دارد و طبق همان اساسنامه مدیرعامل باید کارهای اجرایی را انجام دهد اما نمی‌دانم چرا پرسپولیس نمی‌تواند شکل واقعی باشگاه را بگیرد.

مدیرعامل سابق پرسپولیس در مورد اینکه علی دایی به عنوان گران‌ترین مربی لیگ اولین شکست خود را تجربه کرد گفت: همان‌طور که گفتم شکست مقابل فولاد محک مناسبی برای ارزیابی بضاعت پرسپولیس نیست. دایی رقمی را که دیگران به دلار می‌گیرند به ریال می‌گیرد. در این مورد بحثی وجود ندارد اما بحثی که هست نوع قراردادی است که رویانیان با دایی امضا کرده است. اگر محمد رویانیان در قرارداد دایی عنوان می‌کند باید دستمزد او ۲۰ درصد افزایش پیدا کند آیا نقش بازدارنده‌ای هم در قرارداد دایی وجود دارد و دایی در قراردادش هدایت و کنترل می‌شود. چرا چنین قراردادی امضا می‌شود؟

وی ادامه داد: اگر رویانیان باور داشته که دایی هویتش را خرج پرسپولیس می‌کند باید پولش را هم به او بدهیم. برخی آدم‌ها پول برندشان را می‌گیرند و این پول فقط به خاطر تخصص نیست. ۴۰۰ هزار یورو رقم زیادی در فوتبال روز دنیا نیست البته در فوتبال ما این رقم زیاد است اما اگر بخواهیم آدمی به شهرت دایی بیاوریم باید همین قدر پول بدهیم. ارزیابی اینکه دایی در پرسپولیس موفق بوده یا نه را اکنون نمی‌توان گفت زیرا فقط دو بازی از لیگ گذشته است. به بازی اول که نمره نمی‌دهیم و بازی با فولاد هم ملاک قضاوت برای کل فصل نیست.

 

نظر شما