شناسهٔ خبر: 62939 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

خبرگزاری سینا آغاز به کار کرد

«خبرگزاری سینا» (خبرگزاری علم و فرهنگ) متعلق به جهاد دانشگاهی آغاز به کار کرد.

به گزارش  نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، هدف از تاسیس خبرگزاری سینا ارتقای سطح آگاهی و دانایی جامعه درباره تحولات علمی و فرهنگی کشور و جهان، اطلاع رسانی صحیح، صریح، سریع و دقیق از رویدادهای علمی و ایجاد زمینه‌های لازم برای معرفی پیشرفت‌های علمی کشور در سطح بین‌الملل است.

پوشش جامع اخبار علمی و فرهنگی، حمایت از برگزاری همایش‌های علمی، برقراری ارتباط با انجمن‌های علمی دانشجویی و موسسات علمی در داخل و خارج کشور و انعکاس دقیق فعالیت‌های پژوهشی و معرفی طرح‌ها و اختراعات موفق و ارائه خدمات ویژه رسانه‌ای به مخترعان، دانشمندان و ایده‌پردازان علمی از وظایف خبرگزاری سینا اعلام شده است.

این خبرگزاری دارای بخش‌های گوناگونی از جمله اخبار، علم و فناوری، علوم انسانی و هنر، پژوهش، استاد هفته، مجامع علمی، پرونده‌های ویژه، چندرسانه‌ای و رویدادهای مهم علمی است.

خبرگزاری علم و فرهنگ سینا به نشانی اینترنتی www.sinapress.ir در دسترس است.

رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم راه اندازی خبرگزاری سینا با تاکید بر اهمیت علم فناورانه در دنیای امروز گفت: اگر می‌خواهیم اقتصادمان از اقتصاد متکی به فروش منابع طبیعی به اقتصاد مبتنی بر علم و فناوری تبدیل شود باید در تبدیل علم به ثروت اهتمام کنیم.

طیبی افزود: با توجه به اهمیت توسعه علم فناورانه در اقتصاد دانش بنیان وجود رسانه‌ای تخصصی که کارکنان آن صاحب نظر باشند کاملا ضروری به نظر می‌رسید.

طیبی افزود: امیدواریم با ایجاد این رسانه در اصلاح علم فناورانه و تقدیر از عالمان آن قدم‌های بلندی برداریم.