شناسهٔ خبر: 62936 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

با انتشار بیانیه ای پیشنهاد شد؛

راه‌اندازی اتحادیه جهانی خبرنگاران حامی مردم غزه و فلسطین

بیانیه سردبیران، خبرنگاران و فعالان حوزه دیپلماسی و بین‌المللی در جمهوری اسلامی ایران، پیشگام راه‌اندازی اتحادیه جهانی خبرنگاران حامی مردم غزه و فلسطین در جهان شوند.

به گزارش  نماینده به نقل از پایگاه خبری امید هسته‌ای، خبرنگاران سیاست خارجی و فعالان دیپلماسی ایران با انتشار بیانیه‌ای در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه واکنش نشان دادند.

 در روزهایی که آتش‌افروزی‌های رژیم صهیونیستی، کودک کشی را هدف قرار داده است، سکوت و بی‌تفاوتی بخش عظیمی از جامعه خبری غربی را فراگرفته است که گاهی جهت‌دهی به برخی از اخبار در خصوص این اعمال غیرانسانی که رسماً و عملاً نقض کنوانسیون‌های بین‌المللی دفاع از حقوق غیرنظامیان نیز محسوب می‌شود را هدف قرار داده است؛   نکته‌ای که جدید و عجیب نیست و اگرچه رسانه‌های مستقل در دنیا اندک، اما فریادی حق‌طلبانه و تأثیرگذار هستند.
 
به همین خاطر تعدادی از سردبیران، خبرنگاران، و فعالان حوزه دیپلماسی و بین‌المللی در جمهوری اسلامی ایران خواهان همگامی و همراهی خبرنگاران مستقل و آزادی‌خواه و ظلم‌ستیز جهان برای فشار بر رژیم صهیونیستی جهت توقف دائم جنایت این رژیم در غزه هستند؛ جنایاتی که از مصادیق بارز نقض حقوق بشردوستانه بین الملی و از نمونه‌های عینی جنایات جنگی و حقوق بشردوستانه بی المللی و از نمونه‌های عینی جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت به شمار می‌رود. ولی خبرنگاران و فعالان مستقل حوزه دیپلماسی و بین المللی در جهان با شکست این سکوت مرگبار اجازه نمی‌دهند این رژیم جنایات خود را بی محابا و بدون پرداختن هزینه ادامه دهد.
 
از این رو پیشنهاد زیر توسط سردبیران، خبرنگاران  و فعالان حوزه دیپلماسی و بین‌المللی ارائه می‌شود:
 
سردبیران، خبرنگاران و فعالان حوزه دیپلماسی و بین‌المللی در جمهوری اسلامی ایران، پیشگام راه‌اندازی اتحادیه جهانی خبرنگاران حامی مردم غزه و فلسطین در جهان شوند تا با شکل‌گیری این اتحادیه ندای مظلومیت کودکان معصوم و زنان و مردان بی‌پناه غزه به افکار عمومی جهان منعکس و سکوت خبری و جهت‌دهی‌های مغرضانه که تأمین کننده منافع شیطانی رژیم صهیونیستی است، پایان یابد.