شناسهٔ خبر: 62833 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

با نمایش حدود ۸۰ دستگاه خودرو در سعدآباد

نمایشگاه خودروهای تاریخی افتتاح شد/ صدور آنلاین گواهینامه بین‌المللی در نمایشگاه

خودرو نمایشگاه خودروهای تاریخی در محوطه کاخ موزه سعدآباد امروز افتتاح شد. در حاشیه این نمایشگاه برای دارندگان گواهینامه رانندگی، گواهینامه بین‌المللی نیز به صورت آنلاین صادر می‌شود.

به گزارش نماینده، نمایشگاه خودروهای تاریخی امروز با حضور منوچهر ناصرالملکی، عضو هیئت مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و جمعی از مالکان خصوصی خودروهای تاریخی در محوطه کاخ موزه سعدآباد به صورت رسمی افتتاح شد.

در این نمایشگاه حدود ۸۰ دستگاه خودروی تاریخی به نمایش گذاشته شده و مالکان این خودروها در کنار خودروهایشان تا ۱۹ مرداد آماده میزبانی از علاقمندان هستند.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی هم در این نمایشگاه به گفته شهاب مالمیر، مدیر روابط عمومی کانون، به صورت آنلاین برای دارندگان گواهینامه ملی، گواهینامه بین المللی صادر می‌کند.

منوچهر ناصرالملکی، عضو هیئت مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: خودروهای تاریخی از اهمیت بالایی به واسطه ویژگی‌های خود خودرو و افرادی که در طول تاریخ از آنها استفاده کرده‌اند، دارا هستند به طور مثال خودروی بلیزری که حضرت امام خمینی (ره) را از فرودگاه مهرآباد به محل اقامت ایشان منتقل کرده است نیز از جمله خودروهای تاریخی به شمار می‌رود که البته در این نمایشگاه نیست یا خودروهای افراد شاخصی مثل نیما یوشیج، دکتر شریعتی و... که اهمیت تاریخی دارند.

وی برپایی این نمایشگاه را شروع مناسبی برای شناسایی بیشتر خودروهای تاریخی که در اختیار مالکان خصوصی است عنوان کرد تا بتوان شناسنامه این خودروها را تهیه کرد.

نورالدین هاشمی، رئیس کلوپ خودروهای دو دیفرانسیل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز که در این نمایشگاه دو خودرو را به نمایش گذاشته‌ است، نیز به خبرنگار فارس گفت: این کلوپ از سال ۹۲ در کانون شکل گرفته است و از مالکان خودروهای دو دیفرانسیل نیز عضوگیری می‌کند.

وی درباره تسهیلاتی که به اعضای این کلوپ داده می‌شود نیز گفت: از جمله تسهیلاتی که داده می‌شود شرکت در تورهای سافاری کانون جهانگردی، پشتیبانی خودروها، دوره‌های عملی فراگیری مهارتهای رانندگی با خودروهای دو دیفرانسیلی و... است.

ابراهیمی یکی از مالکان خودروهای تاریخی نیز در حاشیه این نمایشگاه، قدیمی ترین خودروی به نمایش درآمده را بنز متعلق به سال ۱۹۳۹ اعلام کرد و گفت: تمام خودروهایی که در این نمایشگاه وجود دارد ویژگی‌های خاصی دارند به طور مثال خودروی دتوماسوپنترا کلا در دنیا زیر ۱۰۰ مورد از آن تولید شده که یکی از آنها در این نمایشگاه است و به صورت ویژه‌ای در آرم شیشه خودرو پرچم آرژانتین گنجانده شده است.

وی افزود: مالکان خودروها در کنار خودروهایشان حضور خواهند داشت و پاسخگوی سوالات بازدیدکنندگان در طی زمان نمایشگاه هستند.

به گزارش فارس، هیأت وزیران در سال ۱۳۸۹ پس از پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، با آیین‌نامه شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی موافقت کرد و در پی آن نیز دبیرخانه شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی (کلاسیک) در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی راه‌اندازی شد.

نمایشگاه خودروهای تاریخی تا ۱۹ مرداد از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد برپا است.

 

نظر شما