شناسهٔ خبر: 62775 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اقدامات تحریک‌آمیز جریان «المستقبل» لبنان علیه ارتش و همنوایی با «جبهه النصره»

همزمان با تظاهرات تحریک آمیز روز گذشته شهر «طرابلس» لبنان و سر دادن شعارهایی علیه ارتش که با افراشتن پرچم‌های «جبهه النصره» همراه بود، دو نماینده جریان المستقبل حمله تبلیغاتی تحریک آمیز موازی دیگری را رهبری کردند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس مناطق «التبانه» شهر «طرابلس» واقع در شمال لبنان روز گذشته شاهد اقدامات تحریک آمیزی علیه ارتش لبنان بود. این تظاهرات با حمله تبلیغاتی تحریک امیز دیگری به رهبری «معین المرعبی» و «خالد ضاهر» دو نماینده جریان السمتقبل در پارلمان لبنان همراه شد.

بر اساس این گزارش، تظاهرات مذکور از مساحد التبانه در اعتراض به آنچه که برگزار کنندگان تظاهرات «حمله ارتش به اهالی عرسال» می‌نامند، آغاز شد. تظاهرات کنندگان راه‌های اصلی را بسته و شعارهایی علیه ارتش لبنان سر داده شد. پارچه نوشته‌هایی نیز علیه ارتش بالا برده شد.

برخی از تظاهرات کنندگان که سعی در حمله به مراکز ارتش را داشتند با گازهای اشک آور این نهاد نظامی متوقف شدند. برخی از تظاهرات کنندگان پرچم‌های جبهه النصره و داعش را در دست گرفته بودند.

این تظاهرات تحریک آمیز به مدت زمان اندکی پس از تهدید ارتش لبنان از سوی «معین المرعبی» و «خالد ضاهر» دو نماینده جریان السمتقبل در پارلمان لبنان برگزار شد. الضاهر تهدید کرد که ارتش و فرماندهانش در صورت متوقف نکردن حمله نظامی در عرسال هزینه بالایی خواهند پرداخت. المرعبی نیز فرمانده ارتش لبنان را به ارتکاب قتل عام جهت رسیدن به سمت ریاست جمهوری متهم کرد.

در پی حمله حدود ۳ هزار فرد مسلح وابسته به جبهه النصره و داعش به مراکز امنیتی و ارتش در منطقه عرسال که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از عناصر ارتش منجر شده است، نیروهای ارتش لبنان عملیاتی را به منظور باز پس گیری مواضع اشغال شده خود آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز از بروز درگیری بین یگان‌های ارتش لبنان و افرا مسلح نقاب دار خبر داد و افزود: ‌شب گذشته در پی انتشار شایعه‌ای مبنی بر زخمی شدن سه تن از اعضای «علمای مسلمان» در البقاع، افراد مسلح نقاب به سوی یگان‌های ارتش تیر اندازی کردند. نیروهای ارتش نیز مقابله به مثل کرده و این درگیری‌ها تا ساعات ابتدایی صبح امروز ادامه یافت.

پیش از این خبرهای مبنی بر زخمی شدن «سالم الرافعی»، «جلال کلش» و «نبیل الحلبی» از اعضای انجمن علمای مسلمان به هنگام ورودشان در نیمه شب گذشته به منطقه درگیری‌های عرسال منتشر شده بود.

بر اساس این گزارش، راه‌های ارتباطی دروازه‌های منطقه التبانه و بزرگراه طرابلس - عکار همچنان بسته است.

تلویزیون المنار نیز قبل از ظهر امروز (سه‌شنبه) از زخمی شدن هشت تن از نیروهای ارتش لبنان خبر داد و تاکید کرد که بر اثر تیراندازی افراد مسلح به سوی اتوبوس حامل سربازان ارتش در نزدیکی میدان «ابو علی» شهر طرابلس، هشت تن زخمی شدند.

نظر شما