شناسهٔ خبر: 62736 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک نیروی هوایی ارتش:

کشورهای اسلامی باید حمایت همه‌جانبه از غزه داشته باشند

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات استراتژیک نیروی هوایی ارتش گفت: کشورهای اسلامی باید از غزه حمایت کنند و سکوت خود را در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بشکنند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس سرتیپ دوم خلبان حسین چیت‌فروش در یادواره ۱۲۸ شهید منطقه دروازه ری قم که دوشنبه شب در مسجد ولی عصر (عج) این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: متمرکز کردن افراد حزب‌اللهی در پایگاه‌های مقاومت بسیج موجب اقتدار و تقویت قدرت سیاسی و بین‌المللی نظام اسلامی شده است.

وی با اشاره به حملات سنگین و ددمنشانه رژیم صهیونیستی در غزه تصریح کرد: تفکرات و اندیشه ارزشمند مردم فلسطین سبب مقابله و ایستادگی در برابر دشمنان شده است.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات استراتژیک نیروی هوایی ارتش، شهید عباس بابایی را یک بسیجی خواند و بیان کرد: این شهید خدمات بسیاری برای انقلاب اسلامی انجام داده است و هرکس بتواند از معارف و آموزه‌های او بهره‌مند شود، می‌تواند جایگاه معنوی مناسبی را به دست آورد.

وی عمل به آموزه‌های شهید بابایی توسط جوانان را راهکاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و ابراز کرد: تهاجمات فرهنگی بسیاری جامعه اسلامی را تهدید می‌کند که هدف آنها تغییر فرهنگ اسلام بوده و تجمل‌گرایی نیز نمونه بارزی از آنهاست.

هم‌رزم شهید بابایی اضافه کرد: شهید بابایی برای دوری از تجملات، موهای سر خود را نیز می‌تراشید و این کار را مقابله با نفس خود می‌دانست و به این ویژگی ظاهری خود افتخار می‌کرد.

وی با اشاره به سریال شوق پرواز که در ارتباط با زندگینامه شهید عباس بابایی و با بازیگری شهاب حسینی در این نقش به نمایش گذاشته شد، ادامه داد: یکی از ایرادات این سریال نمایش دادن شهید عباس بابایی با موهای نتراشیده بود.

چیت‌فروش با بیان برخی از ویژگی‌های اخلاقی شهید عباس بابایی افزود: این شهید بزرگوار خود را از خوردن غذاهای با کیفیت و لذیذ محروم کرده بود.

وی تاکید کرد: شهید بابایی هرگز در زندگی خود به دنبال تظاهر و خودنمایی نبود و خواسته او داشتن زندگی پنهانی و دور از شهرت بود و با کسب جایگاه فرماندهی در نیروی هوایی نیز خانه مسکونی خود را به یک منطقه محروم انتقال داد و این امر هنوز نظر افراد بسیاری را به سوی خود جلب کرده است.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات استراتژیک نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: علما و افراد برجسته دینی بسیاری همانند مقام معظم رهبری در ارتباط با کرامات شهید بابایی سخنانی بیان کرده‌اند.

هم‌رزم شهید عباس بابایی در جبهه‌های حق علیه باطل، از قرائت قرآن کریم به صورت روزانه توسط این شهید خلبان خبر داد و ادامه داد: او همه کارهای خود را با نام خداوند متعال شروع می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید عباس بابایی مدرک خلبانی خود را از دانشگاه معتبر آمریکایی گرفت، اظهار کرد: ایمان او به تاثیرات اقامه نماز اول وقت در دفتر رئیس دانشگاه نیروی هوایی آمریکا موجب شد او بتواند به طرز باورنکردنی از هجمه‌های دشمن در امان بماند.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات استراتژیک نیروی هوایی ارتش ادامه داد: استکبار جهانی در دوران هشت سال دفاع مقدس تجهیزات هوایی بسیار مجهزی را در اختیار ارتش عراق قرار داد اما تفکر و خلاقیت بسیجی شهید بابایی منجر به ساخت قرارگاه رعد و نابود کردن تجهیزات دشمن و از بین بردن نقشه‌های پلید آنها شد.

چیت‌فروش هشت سال دفاع مقدس را همانند شرایط امروزی غزه دانست و بیان کرد: امروزه کشورهای اسلامی باید از غزه حمایت کنند و سکوت خود را در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بشکنند.

وی با اشاره به پشتیبانی‌های استکبار جهانی از رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: امروزه هر خسارتی که به تجهیزات این رژیم وارد شود، آمریکا و دیگر کشورهای مستکبر ۱۰ برابر آن خسارت‌ را برایش تامین خواهند کرد.

نظر شما