شناسهٔ خبر: 62675 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آمریکا و کشورهای عربی و اروپایی در کشتار مردم غزه شریک هستند

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با بیان اینکه به غیر از آمریکا، کشورهای عربی و اروپایی در کشتار مردم غزه شریک هستند، گفت: امروز دفاع از مردم مظلوم غزه به مثابه نبرد جهانی میان حق و باطل است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس سلمان کدیور دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به ادامه پیدا کردن جنایت رژیم صهیونیستی گفت: کشتار و وحشی‌گری صهیونیست‌ها به اوج خود رسیده است و در این قتل عام علاوه بر آمریکا، کشورهای عربی و اروپایی هم شریک و سهیم هستند.

وی با اشاره به لزوم کمک به مردم غزه، ادامه داد: مسئولین کشور باید در لبیک به فرمان رهبری مبنی بر اقدام و کمک همه جانبه به مردم فلسطین پرتلاش و مصمم ظاهر شوند.

کدیور با بیان اینکه هم اکنون چشم امید ما به نهادهای انقلابی است، اظهار داشت: ما امید داریم نهادهای انقلابی هر چه سریع‌تر به استراتژی مسلح کردن کرانه باختری و سایر گروه‌های فلسطینی جامعه عمل بپوشانند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: کمک به مسلح کردن کرانه باختری قطعا به معنی عوض شدن تمامی معادلات جهانی خواهد بود و مرگ و  اضمحلال درونی رژیم صهیونیستی و پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی را در پی خواهد داشت.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی تاکید کرد: ما منتظر روزی هستیم که موشک‌های ایرانی از کرانه باختری به سوی اسرائیل  شلیک شود.

وی با بیان اینکه مسئولین نباید این اقدام و این هدف کلان را فدای نگاه‌های سیاسی و حزبی کنند، افزود: همه کشور از اصولگرا  و اصلاح طلب باید برای نیل به این هدف و این کار ویژه تلاش‌های خودشان را انجام  دهند.

کدیور با بیان اینکه وزارت خارجه باید برای اوضاع کنونی غزه و برای درمان مجروحان و التیام نهادن بر آلام آنها در دو محور اقدام کند، تصریح کرد: وزارت خارجه اول باید به صورت جدی‌تری با دولت مصر وارد مذاکره شود تا کمک‌های درمانی و غذایی مردم ما به برادرانشان در غزه مظلوم برسد و دومین توقع و انتظار به حق جنبش دانشجویی از وزارت خارجه جمهوری اسلامی به عنوان محور و قلب تپنده مقاومت این است که سفرای کشورهای عربی و اروپایی که در وحشیگری صهیونیست‌ها شریک و دخیلند را احضار و اخراج کند زیرا آنها باید بدانند که این اقداماتشان هزینه دارد و باید این هزینه را بپردازند.

کدیور اضافه کرد: وزارت خارجه ما  کمتر از وزارت خارجه برخی کشورهای آمریکای لاتین نیست که به اقدامات مشابه این چنینی دست زدند.

وی گفت: امروز دفاع از مردم مظلوم غزه به مثابه نبرد  جهانی میان حق و باطل است و وزارت خارجه باید یک الگوی جهانی برای دیپلماسی علیه طاغوت باشد.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در خاتمه با بیان اینکه محکوم کردن صرف، دردی را  دوا نمی‌کند، اظهار داشت: این کار را هر کشوری که آرمان قدس شریف را هم ندارد انجام داده است، ما از وزارت خارجه توقع اقدامات  و تلاش‌های بیشتری را دارم.

برچسب‌ها:

نظر شما