شناسهٔ خبر: 62646 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ایران با 1+5 درباره تسلیحات دفاعی خود مذاکره نمی‌کند

کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: توانمندی دفاعی و نظامی ایران تحت هیچ شرایطی قابل مذاکره نیست.

به گزارش نماینده به نقل از فارس اسماعیل کوثری اظهار داشت: بر اساس قوانین بین‌المللی و مقرراتی که خود کشورهای غربی تصویب کرده‌اند، هر کشوری برای دفاع از خود حق تولید و در اختیار داشتن سلاح‌ را دارد.

وی تصریح کرد: همچنین تولید و استفاده از برخی سلاح‌های کشتار جمعی و غیر انسانی مانند بمب‌های شیمیایی و یا اتمی بر اساس مقررات بین‌المللی ممنوع است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: ملت و مسئولان جمهوری اسلامی ایران بر اساس اعتقادات و باورهای مذهبی که دارند، هیچ اعتقادی به سلاح‌های غیر انسانی و کشتار جمعی نداشته و حتی رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی بمب اتم را حرام اعلام فرموده‌اند.

کوثری ادامه داد: خارج از این چارچوب، جمهوری اسلامی ایران نیز مانند دیگر کشورها حق دارد که از تسلیحات و تجهیزات دفاعی استفاده کرده و احدی حق اعتراض به ما را ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات گستاخانه و مداخله‌جویانه برخی از مقامات رژیم اشغالگر قدس و برخی از مقامات کشورهای غربی مبنی بر اینکه باید موضوع موشک‌های ایران در مذاکرات ۱+۵ مطرح شود، تاکید کرد: توانمندی‌های دفاعی ایران تحت هیچ شرایطی قابل مذاکره نیست و تیم مذاکره کننده ایران نیز هرگز به غربی‌ها فرصت سواستفاده در این زمینه را نمی‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: سران کشورهای زورگوی غربی باید از روند سال‌های اخیر عبرت بگیرند.

کوثری تصریح کرد: غربی‌ها به خوبی می‌دانند که فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز بوده و به همین دلیل تلاش دارند با منحرف کردن مذاکرات، توطئه‌ و دسیسه‌های گذشته خود را پیگیری کنند.

وی در پایان گفت: به طور قطع در این توطئه جدید نیز ملت ایران ایستادگی و مقاومت کرده و اجازه نمی‌دهد که غربی‌ها توان دفاعی کشورمان را متزلزل کنند.

نظر شما