شناسهٔ خبر: 62618 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

امیر موسوی در دانشکده دافوس:

حوادث غزه نشان داد «قدرتمند بودن» از لوازم اولیه حیات است

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به ایستادگی مقاومت در برابر حملات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: این حوادث و وقایع مشابه در دنیا ثابت می‌کند که قدرت و قدرتمند بودن، از لوازم اولیه حیات است که مولفه نظامی قدرت در آن نقش بسزایی دارد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش بررسی نقش توپخانه در ارتش که صبح امروز در دانشکده فرماندهی و ستاد (دافوس) برگزار شد، با اشاره به جنایات این روزهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: این روزها شاهد فجایع عجیب و دردناکی در غزه هستیم که چشم همه دنیا را به آنجا معطوف کرده است.

موسوی با بیان اینکه جنایات رژیم نحس و نجس رژیم صهیونیستی با حمایت وقیحانه امریکای جنایتکار در غزه انجام می‌شود، تصریح کرد: اینها برگ دیگری است بر کارنامه سیاه و ننگین این رژیم اما از طرف دیگر می‌بینیم که مدافعان غزه نیز با مقاومت عجیب و شگفت‌آوری در برابر آنها ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: این جنایات از سوی صهیونیستها برای اولین بار و احیانا آخرین نخواهد بود هرچند ما معتقدیم باطل در برابر حق زانو زده و مظلوم، ظالم را منکوب خواهد کرد و حکومت در زمین، بی تردید از آن صالحان است.

جانشین فرمانده کل ارتش افزود: این حوادث و وقایع مشابه در دنیا ثابت می‌کند که قدرت و قدرتمند بودن، از لوازم اولیه حیات است که مولفه نظامی قدرت در آن نقش بسزایی دارد.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش توپخانه در صحنه نبرد، گفت: متاسفانه از دو دهه قبل برخی افکار ایجاد شد که نقش توپخانه را ضعیف تر از قبل می دیدند.

وی تصریح کرد: همان زمان هم مسئولان توپخانه در مقابل این فکر ایستادند اما آنها تا حدودی توانستند افکار خود را رشد داده و به برخی افراد بقبولانند و استدلالهایشان هم مبتنی بر برخی اتفاقات آن زمان بود اما اگر حوادثی که این روزها در جهان و منطقه در حال وقوع است و تغییراتی که در نحوه درگیری ها صورت گرفته را به تجربیات جنگها اضافه کنیم، می‌بینیم که این فکرها درست نبودند.

جانشین فرمانده کل ارتش تاکید کرد: ما نیار داریم در تجهیزات و کاربرد توپخانه افکار به‌روزتری داشته باشیم چراکه این یگان در نبردهای آینده نقش اساسی خواهد داشت.

نظر شما