شناسهٔ خبر: 62556 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

خلعتبری: نکونام برایم قابل احترام است، حتی اگر ثابت شود باعث خط خوردنم بود

به نفع‌شان نبود در پرسپولیس بمانم...

مهاجم تیم فوتبال سپاهان تأکید کرد که برای ماندن در پرسپولیس هر کاری از دستش بر آمده انجام داده است.

به گزارش نماینده، یکی از جنجالی‌ترین نقل‌وانتقالات این فصل لیگ برتر جدایی محمدرضا خلعتبری از پرسپولیس بود که تا حدودی هواداران سرخپوش را ناراحت کرد. خیلی‌ها گفتند که این بازیکن به خاطر پول از پرسپولیس جدا شد و مبلغ بالایی را از رحیمی درخواست کرده بود اما او می‌گوید که حتی طلبش را به پرسپولیسی‌ها بخشیده و برای این فصل هم تخفیف داده تا در این تیم بماند.

محمدرضا خلعتبری در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص وضعیت این فصل تیم سپاهان، حضور دوباره‌اش در این تیم، جدایی از پرسپولیس، آغاز چهاردهمین دوره لیگ برتر، تیم ملی و ... صحبت کرده است.

در خصوص برگزاری اولین دیدارتان در لیگ که با پیروزی برابر پیکان همراه بود صحبت کن. هواداران سپاهان دوباره پیراهن زرد این تیم را بر تن تو دیدند...

خوشحالم که توانستیم در اولین بازی به پیروزی برسیم و خودم هم از اینکه دوباره توانستم برای سپاهان به میدان بروم، خوشحالم. امیدوارم بتوانم در این فصل بازی‌های خوبی را برای تیمم انجام دهم.

پیش از شروع فصل جدایی‌ات از پرسپولیس، حضورت در سپاهان و صحبت‌هایی که در خصوص مبلغ قراردادت می‌شود حسابی خبرساز شده بود که هنوز هم ادامه دارد.

باید بگویم که من یک فصل دیگر با باشگاه پرسپولیس قرارداد داشتم و حتی طلب فصل گذشته‌ام را هم از این باشگاه دریافت نکردم. یک چک ۲۸۰ میلیونی در اختیارم بود که نقد نشد و یک چک ۱۲۰ میلیون تومانی‌ام هم دست آقای دایی است که مجموعاً ۴۰۰ میلیون طلب من از باشگاه پرسپولیس می‌شود.

 پرسپولیسی‌ها حاضر نشدند طلبت را بدهند یا قرار است این پول پرداخت شود؟

آقای رحیمی گفت چون چک‌هایی که دست من است برای آقای رویانیان بوده نمی‌تواند مبلغ آن را پرداخت کند. البته تا حدودی هم حق دارد، چراکه مبلغ قراردادم با پرسپولیس و مبلغی که در فدراسیون ثبت شده است، تفاوت دارد. در قرارداد فدراسیونی‌ام ۷۰۰ میلیون تومان ثبت شده که این مبلغ را به صورت کامل گرفته‌ام و مابه‌التفاوت قرارداد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی‌ام باقی مانده است.

یعنی باشگاه پرسپولیس در زمان رویانیان برای دور زدن سقف قرارداد با تو دو قرارداد بسته بود؟

به هر حال این کاری بود که باشگاه کرد و نمی‌خواستند رقم واقعی قراردادم را در فدراسیون ثبت کنند. جدا از این مبلغ باشگاه پرسپولیس ۳۰۰، ۴۰۰ هزار دلار هم بابت دریافت رضایت‌نامه‌ام از عجمان پرداخت کرد و ۷۰۰ میلیون تومان هم به خودم پرداخت کردند که نزدیک یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان شد. زمانی که به پرسپولیس آمدم خیلی‌ها انتقاد کردند و گفتند که از این تیم میلیاردی پول گرفتم اما به هیچ‌وجه چنین چیزی درست نبود. حتی اکنون باقی مبلغ رضایت‌نامه‌ام از باشگاه عجمان را از جیب خودم پرداخت کردم.

مگر با باشگاه پرسپولیس قرارداد نداشتی؟ نمی‌توانستی در این تیم بمانی و پولت را به صورت کامل بگیری؟

قرارداد این فصل من با باشگاه پرسپولیس در فدراسیون ثبت شده بود و می‌توانستم در این تیم بمانم اما شرایط طوری پیش رفت که از این تیم جدا شدم. آقای رحیمی در مذاکره‌ای که با من داشت اعلام کرد نمی‌توانند مبلغ قرارداد این فصلم را پرداخت کنند و باید به آنها تخفیف بدهم که من هم قبول کردم این کار را انجام دهم اما پرسپولیسی‌ها تخفیف بیشتری می‌خواستند.

قراردادت با پرسپولیس چقدر بود و آنها چقدر تخفیف می‌خواستند؟ مبلغ قراردادت قابل گفتن است؟

بله، باید بگویم که این فصل با پرسپولیس قرارداد یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی داشتم و در مذاکره‌ای هم که با آقای رحیمی داشتم اعلام کردم ۲۰۰ میلیون تومان این مبلغ را نمی‌خواهم و تخفیف دادم. آقای رحیمی به همراه آقای سیاسی در مذاکره‌ای که داشتیم تخفیف مرا قبول نکردند و پیشنهاد ۹۰۰ میلیونی دادند که در کنار پاداش و ... ۲۰۰ میلیون تومان هم به قراردادم اضافه می‌شد. به خاطر پرسپولیس، به این دلیل که تیم آسیایی شده بود و به خاطر هواداران دوست داشتم بمانم اما مسئولان به صلاح دیدند که من نمانم.

آقای عابدینی در جریان کامل ماجرای قراردادم قرار دارد و می‌تواند صحت حرف مرا تأیید کند. من حتی به آقای رحیمی گفتم که طلب سال گذشته‌ام را هم نمی‌خواهم و آن را بخشیدم تا در پرسپولیس بمانم. حتی حاضر شدم ۱۰۰ میلیون دیگر هم تخفیف بدهم و در نهایت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خواستم اما گویا دست مسئولان باشگاه پرسپولیس هم بسته بود و نمی‌توانستند این مبلغ را پرداخت کنند.

پس مبلغ بالایی که داشتی باعث شده پرسپولیسی‌ها قید تو را بزنند؟

مبلغ رضایت‌نامه‌ام که باید به باشگاه عجمان پرداخت می‌شد نزدیک یک میلیارد تومان می‌شد و بخشی از مبلغ سال گذشته هم مانده بود. شاید مسئولان باشگاه پرسپولیس به این نتیجه رسیدند که رفتن من به نفع آنهاست و به همین دلیل قیدم را زدند. من یک فصل در پرسپولیس بودم و با تمام وجود برای این تیم بازی کردم. تمام تلاشم را به کار گرفتم تا پرسپولیس موفق شود و بعد از چند سال توانستیم دوباره تیم را آسیایی کنیم. حتی شانس قهرمانی هم داشتیم که در هفته‌های آخر به خاطر یک مساوی قهرمانی را از دست دادیم.

می‌خواهم مردم و هواداران پرسپولیس بدانند که من به خاطر پول و این مسائل از پرسپولیس جدا نشدم. هر کاری هم که از دستم بر آمد انجام دادم تا در این تیم بمانم اما گویا قسمت نبود. مدیربرنامه‌هایم چند جلسه با مسئولان باشگاه پرسپولیس داشت و خودم نیز همکاری زیادی کردم و تلاشم این بود دوباره در پرسپولیس بمانم که این اتفاق رخ نداد. اکنون هم برای پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که خودم هم سال خوبی را در سپاهان داشته باشم.

 البته رفتنت به سپاهان هم حاشیه‌هایی به همراه داشت. بعد از اعلام مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی‌ات با باشگاه سپاهان آقای سیاسی اعلام کرد که ۲۰۰ میلیون تومان بیشتر از این مبلغ به تو پیشنهاد داده‌اند که خودت نخواستی بمانی و اکنون هم رقم قراردادت با سپاهان را غیر واقعی می‌دانند. این صحبت‌ها درست است؟

خدا را شاهد می‌گیرم مبلغ قراردادم با سپاهان همانی است که در فدراسیون فوتبال ثبت و اعلام شده است. حاضرم به جان عزیزانم قسم بخورم که یک ریال کمتر یا بیشتر نگرفته‌ام. این موضوع هم درست نیست که پرسپولیسی‌ها پیشنهاد بالاتری به من دادند و داستان همانی بود که گفتم.

حضور در سپاهان چه شرایطی را برای تو رقم خواهد زد؟

من پیش از این یک فصل خوب را در سپاهان پشت سر گذاشتم و توانستم با این تیم قهرمان شوم. امیدوارم حالا که به این تیم بازگشته‌ام دوباره همین اتفاق رخ دهد و بتوانیم قهرمانی را تکرار کنیم.

در مدت زمان حضورت در سپاهان کار کردن با کرانچار چگونه بود و فکر می‌کنی اکنون تفاوتی داشته باشد یا نه؟

صحبت کردن در خصوص کرانچار درست نیست و من نباید درباره او صحبت کنم. او مربی بزرگی است که توانسته چند قهرمانی را با سپاهان تجربه کند و در دنیا و اروپا هم مربی شناخته شده‌ای محسوب می‌شود. کرانچار توانایی بالایی دارد و نیاز ندارد که من درباره او صحبتی کنم و فقط امیدوارم بتوانم دوباره با او نتایج قبل را تکرار کنیم.

 به نظرت با سپاهان و کرانچار می‌توانی دوباره به تیم ملی برسی و در جام ملت‌های آسیا تیم ملی را همراهی کنی؟

تمام تلاشم را می‌کنم که دوباره به تیم ملی دعوت شوم. اگر باشم با تمام وجود در خدمت ایران خواهم بود و اگر هم نباشم برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.

با نرفتن به جام جهانی انگیزه‌ات را که از دست نداده‌ای؟

شرایط چندان تفاوتی برای من ندارد. هر زمانی که لازم باشد در خدمت پرچم مقدس کشورم خواهم بود اما در جام جهانی که باید با تیم ملی حاضر می‌شدم، روی نامم قلم قرمز کشیدند و نبودم، اگر در جام ملت‌ها هم نباشم فکر نمی‌کنم چندان فرقی کند.

 بعد از گذشت این همه مدت، هنوز دلیل خط خوردنت در تیم ملی را نمی‌دانی؟

بعد از اعلام اسامی تیم ملی برای جام جهانی مارکار آقاجانیان با من تماس گرفت و گفت این نظر کی‌روش بوده که از لیست نهایی خط بخوری و من هم این موضوع را قبول کردم و به تصمیم سرمربی تیم ملی احترام گذاشتم. گفتم که اول نتیجه گرفتن تیم ملی و موفقیت ایران برایم اهمیت دارد و مسائل دیگر برای من مهم نبود. من برای تیم ملی زحمات زیادی کشیدم، گل سه امتیازی مقابل ازبکستان را به ثمر رساندم و اولین گل دیدار با لبنان را که با برد ما در تهران همراه شد را برای تیم ملی زدم. با این تفاسیر هنوز برایم مبهم است که چرا خط خوردم.

 پس از جنگ رسانه‌ای جواد نکونام و قلعه‌نویی دوباره شایعه شده او به عنوان کاپیتان تیم ملی باعث خط خوردن استعدادهای تیم ملی از جمله خود تو شده است. این موضوع چقدر صحت دارد؟

من چنین چیزی را قبول ندارم، چراکه با جواد رابطه خانوادگی داریم و او برای من عزیزتر از این حرف‌هاست. باور نمی‌کنم که نکونام بخواهد چنین کاری را در حق من کرده باشد. خط خوردنم از تیم ملی ارتباطی به او ندارد. مشکلی هم که بین او و دیگران است فکر نمی‌کنم ارتباطی به من داشته باشد و این مشکلاتی است که برای هر کسی پیش می‌آید. جواد بزرگتر من، کاپیتان تیم ملی و دوست خانوادگی‌ام است و زیر بار چنین حرف‌هایی نمی‌روم که او بخواهد باعث خط خوردنم از تیم ملی شود.  

اما اگر روزی ثابت شود نکونام باعث چنین کاری شده از او ناراحت نمی‌شوی؟

من تا چیزی را با چشم خودم نبینم باور نمی‌کنم و ندیدم که چه چیزی باعث خط خوردنم از تیم ملی شده است. نمی‌دانم چه بگویم اما حتی اگر روزی به من ثابت شود که نکونام باعث خط خوردنم از تیم ملی شده بزرگتر من و برایم قابل احترام است اما تا به الان که این موضوع را باور نکرده‌ام.

شاید جزو بازیکنانی بودی که حق داشتی در جام جهانی حضور داشته باشی اما با این شرایط هیچ اعتراضی نکردی. آیا مسئله خاصی وجود داشت که درباره خط خوردنت از تیم ملی زیاد صحبت نکردی یا این تصمیم خودت بود؟

همیشه به خاطر کشورم از خود گذشتگی کرده‌ام و این بار هم دوست نداشتم حاشیه‌ای درست کنم. از خودگذشتگی‌ام به خاطر ایران را بارها نشان داده‌ام و سال گذشته به خاطر نام جعلی خلیج ع ر ب ی از هفت هشت میلیارد تومان پول گذشتم و با مبلغی خیلی کمتری به پرسپولیس آمدم تا نشان دهم که خلیج فارس و خاک ایران عزیز برایم از هر چیزی با اهمیت‌تر است. اکنون هم شرایط همین است و با کمال میل در خدمت ایران و تیم ملی خواهم بود و اگر هم دعوت نشوم آرزو می‌کنم بهترین نتایج در جام ملت‌ها رقم بخورد.

اکنون بحث جوانگرایی تیم ملی هم به میان آمده است، به نظرت تیم ملی در جام ملت‌ها نیاز به جوانگرایی دارد یا نه؟

امیدوارم که اینگونه باشد و مطمئناً جوانگرایی هم صورت خواهد گرفت. سرمربی تیم ملی برای بازی‌های جام ملت‌ها از بازیکنان جوان دعوت خواهد کرد و استفاده هم می‌کند. کی‌روش یک مربی حرفه‌ای و با برنامه است که مطمئناً باز هم برای تیم ملی برنامه خواهد داشت و او کاملاً حرفه‌ای عمل می‌کند. همچنان کی‌روش برای من قابل احترام است و هیچوقت پشت سر مربی‌ام حرف نزده‌ام و این بار هم چنین کاری را انجام نمی‌دهم.

نظر شما