شناسهٔ خبر: 62505 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قاضی‌زاده:

برخورد قوه قضائیه با پرونده مهدی هاشمی موجب جلب اعتماد عمومی شود

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برخورد قوه قضائیه با پرونده مهدی هاشمی باید به گونه‌ای باشد که موجب جلب اعتماد عمومی شده و زمینه را برای جلوگیری از تخلفات افرادی که دارای بیماری فکری هستند فراهم کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس سید امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به رسیدگی پرونده مهدی هاشمی در قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه حکومت اسلامی موظف است به صورت بی‌طرفانه به پرونده متهمان رسیدگی کند و نباید به گونه‌ای باشد که مردم در داخل و خارج از کشور بگویند که در جمهوری اسلامی ایران هم مردم به شهروند درجه یک و دو تقسیم می‌شوند.

وی ادامه داد: نباید موضوع فتنه به گونه‌ای نشان داده شود که کسانی که جرم کمتری داشته‌اند دستگیر و احکام قضایی آنان صادر و اجرا شده و کسانی که تأمین‌کننده منابع مالی فتنه بوده‌اند نه.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: در حوزه مفاسد مالی نیز به همین ترتیب که در مورد فساد ۳ هزار میلیاردی که مدتها بعد از قرارداد استات‌اویل و کرسنت اتفاق افتاده بررسی‌ها انجام، احکام صادر و حکم اعدام در مورد یکی از متهمان اجراشده است اما در مورد استات‌اویل و کرسنت موضوع مورد رسیدگی و بررسی قرار نگرفته است.

قاضی‌زاده افزود: موارد فوق الذکر سؤالاتی است که در ذهن عموم مردم وجود دارد و برخورد عادلانه قوه قضائیه با موضوع می‌تواند اعتماد عموم مردم را به قوه قضائیه و نظام جلب و زمینه را برای تخلفات کسانی که دارای بیماری فکری هستند نامساعد کند.

نظر شما