شناسهٔ خبر: 62423 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آلارم محرمانه امدادی/

تهران لرزید

سخنگوی سازمان امداد و نجات با تشریح هشدار و آلارم محرمانه امدادی، زلزله ۲.۳ ریشتری در تهران را تایید کرد و گفت: این زلزله را فقط دستگاه‌های زلزله نگاری ثبت کردند و مردم متوجه زمین لرزه روز جمعه ۱۰ مرداد نشدند.

به گزارش نماینده، حسین درخشان با تایید زلزله‌ای به بزرگی ۲.۳ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین در جواد آباد، تهران به تسنیم اظهار داشت: براساس  گزارش مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران؛ زمان این زمین لرزه ساعت ۰۱:۵۱:۴۷ با قدرت ۲.۳ ریشتر بود، که فقط دستگاه‌های زلزله نگاری ثبت کردند و مردم متوجه زمین لرزه روز جمعه ۱۰ مرداد نشدند.

وی ادامه داد: چنین زلزله‌های با قدرت زیر ۳ ریشتر در طول روز در سراسر کشور بسیار رخ می‌دهد و فقط دستگاه‌های لرزه نگاری آن را ثبت می‌کنند و نه تنها انسانها آن را حس نمی‌کنند، حتی حیوانات نیز متوجه این زلزله‌ها نمی‌شوند.

درخشان با تشریح اقدامات امدادی در مواجه با این زلزله‌ها بیان کرد: براساس نظریه‌های کارشناسی، اینگونه زلزله‌ها در مواقعی برای خروج انرژی از زمین است و در مواقع دیگر، نیز هشدار نسبت به وقوع زلزله‌‌های بزرگ تر است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: براین اساس اگر تعداد چنین زلزله‌های در یک نقطه جغرافیایی خاصی افزایش یابد به صورت آلارم و هشدار محرمانه به امدادگران، برای آمادگی لازم اطلاع رسانی می‌شود، بدون اینکه مردم عادی متوجه شوند.

نظر شما