شناسهٔ خبر: 62271 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نظر وزیر احمدی نژاد درباره بازگشت وی/تلخ و شیرین دوران وزارت حسینی

محمد حسینی وزیر سابق ارشاد در خصوص تلخ و شیرین دوران وزارت‌ خود، گفت: شیرینی‌اش ارائه خدمات گسترده و ارتباطات وسیع با مردم و نخبگان بود.

به گزارش نماینده سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم در گفتگو با فارس، در خصوص موضوع برگشت آقای احمدی‌نژاد که از سوی برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود، گفت: این بحث را بیشتر رسانه‌های اصلاح‌طلب مطرح می‌کنند که خود این سوژه تبدیل به عاملی برای اختلاف بین اصولگرایان ‌شود. رسانه‌های اصلاح‌طلب به این قضیه دامن می‌زنند تا این موضوع تبدیل به مساله اصلی شده و مهم جلوه کند و از بعضی از ضعف‌ها و اشکالاتی که وجود دارد افراد غافل شوند.

وی اضافه کرد: در همین مدت یک ساله نقدهای جدی به بعضی از عملکردها مطرح شد که دولتمردان باید پاسخگو باشند و البته مایل به پاسخگویی نیستند. سابقه دوران دوم خرداد هم نشان می‌دهد که دولتمردان به‌جای پاسخگویی در جایگاه مطالبه‌گر از نظام بودند و تبحر خاصی در فرافکنی و طرح مسائل حاشیه‌ای داشتند. اتفاقاتی در این مدت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، سیاست خارجی و فرهنگی رخ داده که لازم است مسئولان جوابگو باشند.

وی در خصوص اینکه شما درباره جلسات آقای احمدی‌نژاد با اعضای دولت خود خبر دارید؟ اظهارداشت:به هر حال طبیعی است که آقای احمدی‌نژاد هم مانند روسای جمهور گذشته، از جمله آقای هاشمی و خاتمی که هنوز با مدیران خود ارتباط دارند، به عنوان شخصیتی که ۸ سال ریاست قوه مجریه را بر عهده داشته است با همکاران گذشته خود نشست‌هایی داشته باشد و در خصوص مسائل روز تبادل نظر نماید و یا ملاقات‌هایی صورت گیرد.

وزیر سابق ارشاد ادامه داد: لذا حساسیت در این مسئله وجهی ندارد. هرچند که انتقاداتی به این دوره ۸ ساله وجود دارد ولی خدمات گسترده‌ای که در سراسر کشور آثار آن مشهود است را کمتر منصفی می‌تواند انکار کند. لذا طبیعی است گروه‌های مختلف از جمله برخی اعضای دولت نهم و دهم هر از چندی به صورت فردی یا گروهی با ایشان جلسه داشته باشند.

حسینی همچنین در خصوص تلخ و شیرین دوران وزارت‌ خود توضیح داد: شیرینی‌اش ارائه خدمات گسترده و ارتباطات وسیع با مردم و نخبگان بود.

وی اضافه کرد: برای نمونه بیش از ۲۵۰ سفر به استان‌ها داشتیم و برنامه‌های فشرده و متنوعی را در این سفرها دنبال کردیم. حضور در یک نمایشگاه، جشنواره، همایش، مراسم تکریم یک شخصیت و افتتاح پروژه‌ها در شمار برنامه‌‌هایی بود که نتایج خوبی به همراه داشت.

"این ارتباطات گسترده در استان‌ها با نیروهای فرهنگی و ارباب فکر و اندیشه و هنر بسیار ارزشمند بود، اگر چه این تحرک و دوندگی زحمات و سختی‌هایی برای دوستان ما داشت ولی به سهم خود توانستیم در توزیع امکانات در کل کشور نقش آفرین باشیم".

وزیر سابق ارشاد تصریح کرد: معتقد بودیم مثلاً اگر صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان داریم، نباید خدمات آن محدود به افراد خاصی شود بلکه باید هنرمندان سراسر کشور بتوانند عضو شوند و یا اگر حمایتی از تئاتر و دیگر هنرها صورت می‌گیرد این موضوع در کل کشور فراگیر باشد یا حمایت‌هایی که از بعضی از برنامه‌های دینی و مذهبی داشتیم، مثل کمک‌ به مساجد و مصلی‌ها که در این باره اعتبارات قابل توجهی را در کل کشور توزیع کردیم حالا هم که دوران مسئولیت به پایان رسیده است افرادی خودشان این حمایت‌ها و خدمات را یادآوردی و قدردانی می‌کنند.

وزیر سابق ارشاد با بیان اینکه در مورد تلخی‌ها بهتر است تعبیر سختی‌ها را بکار ببریم، گفت: کار اجرایی مخصوصاً در حوزه‌هایی که معرکه آرا و نظرات متفاوت است پیچیدگی‌ها و سختی‌های خودش را دارد. همیشه سعی کردیم حلم و بردباری داشته باشیم به گونه‌ای که بعضی اظهار تعجب می‌کردند و می‌گفتند چقدر صبرتان زیاد است و چرا یک جاهایی فریاد نمی‌زنید؟ گاهی اوقات یک مطالبی غیر واقعی منعکس می‌شد که احساس می‌کردم موجب دلسردی می‌شود.

وی درباره اینکه الان مشغول چه کاری هستید؟، خاطرنشان کرد: در دانشگاه تهران مشغول تدریس و تحقیق هستم که کار اصلی و مورد علاقه‌ام است و در جلسات مشورتی متعددی هم شرکت می‌کنم و روزانه وقتی را به ملاقات‌ها و دوستان اختصاص می‌دهم. وقت آزاد چندانی در طول هفته ندارم.

حسینی در خصوص اینکه یعنی کار مشاوره انجام می‌دهید؟، اظهارداشت: مشاوره اصطلاحی نه، ولی در جلسات و اتاق فکر بعضی مراکز و نهادها شرکت و نظرات و تجربیات خود را تقدیم می‌کنم.