شناسهٔ خبر: 62228 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جهاد اسلامی: اسرائیل از بمب‌های آمریکایی علیه غزه استفاده کرد

جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد از آنجا که رژیم صهیونیستی از بمب‌ها و خمپاره‌های آمریکایی علیه مردم غزه استفاده کرده است، آمریکا در جنایت این رژیم شریک است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس جنبش جهاد اسلامی پنجشنبه شب در بیانیه‌ای کشتار رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد و گفت این کشتارها با «بمب‌های ساخت آمریکا» انجام شد.

به گزارش الیوم السابع، جهاد اسلامی در این بیانیه گفت: دولت آمریکا حمایت از حد گذشته‌اش از تجاوز (اسرائیل) به غزه را ادامه می‌دهد؛ تجاوزی که تاکنون بیش از ۱۴۳۷ شهید و بیش از ۸۰۰۰ مجروح بر جای گذاشته است.

جنبش جهاد اسلامی افزود: اقدام واشنگتن در تجهیز ارتش اشغالگر به بمب‌ها و خمپاره‌های مورتر دلیلی قاطع بر همدستی آمریکا و شراکت آن در جنایتهای جنگی اسرائیل و کشتارها و نسل‌کشی در غزه است.

جهاد اسلامی افزود: کشتارهایی که در دو مدرسه وابسته به نهاد آنروا (امدادرسان به آوارگان فلسطینی) در بیت حانون و اردوگاه جبالیا در شمال غزه و همچنین در بازار شجاعیه انجام شد، با بمب‌های آمریکایی انجام شد که اسرائیلی‌ها آن را به سوی مردم نشانه رفتند.

در بیست و چهار روز گذشته و از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، بیش از ۱۴۰۰ نفر کشته شده‌اند که نزدیک به ۴۰۰ نفر آن کودکند. از امروز جمعه نیز سه روز آتش‌بس بشردوستانه اعلام شده است تا گروه‌های مذاکره‌کننده درباره آتش‌بس در قاهره گفت‌وگو کنند.

نظر شما