شناسهٔ خبر: 61970 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کوثری:

باید امکانات و تجهیزات نظامی کافی به دست فلسطینیان کرانه باختری برسد

اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس گفت: باید امکانات و تجهیزات نظامی کافی به دست فلسطینیان کرانه باختری برسد تا جبهه‌ای متحد و مقاوم در برابر عوامل نظامی رژیم اشغالگر قدس شکل گیرد.

به گزارش نماینده، اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تجهیز کرانه باختری اظهار داشت: مسلح کردن کرانه باختری یک مسئله استراتژی و به عنوان یک سیاست کلانی که رهبر معظم انقلاب مشخص و اعلام کرده‌اند، حائز اهمیت است.  

وی افزود: این سیاست در جهت جلوگیری از نسل‌کشی فلسطینی‌ها از سوی صهیونیست‌هاست و قطعا بهترین کسانی که می‌توانند از مردم فلسطین دفاع کنند، خود مردم فلسطین هستند لذا باید امکانات و تجهیزات نظامی کافی به دست فلسطینیان کرانه باختری برسد تا جبهه‌ای متحد و مقاوم در برابر عوامل نظامی رژیم اشغالگر قدس شکل گیرد.  

رئیس کمیته دفاعی مجلس با بیان اینکه صهیونیست‌ها هم اکنون اوضاع خوبی ندارند و از هر جهت تحت فشار قرار گرفته‌اند، گفت: قطعا صهیونیست‌ها به دنبال آتش‌بسی آبرومندانه هستند چرا که تلفات زمینی زیادی داده‌اند.  

کوثری همچنین تصریح کرد: آمریکا به دنبال مهیا کردن زمینه‌ای برای آتش‌بس به نفع اسرائیل است اما برگ برنده در اختیار حماس بوده و انشاءالله مقاومت، پیروزی نهایی و سرنوشت‌سازی را رقم خواهد زد که نتیجه آن بازگشایی همه گذرگاه‌ها خواهد بود.  

وی با انتقاد از موضع برخی از کشورهای اسلامی در برابر کشتار وسیع مردم بی‌دفاع غزه توسط صهیونیست‌ها گفت: هرچند از آمریکا، انگلیس و فرانسه انتظار حمایت از مردم غزه را نمی‌توان داشت اما انتظار است که کشورهای اسلامی و به‌خصوص مصر، حداقل تعصبات را نسبت به برادران مسلمان خود داشته باشند.  

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ممانعت دولتمردان فرانسه از تظاهرات مردمی در این کشور در جهت حمایت از مردم غزه گفت: برخوردهای نفاق‌گونه مسئولین فرانسه امروز بیش از پیش بر همه نمایان شده، فرانسوی‌ها به همراه آمریکا و انگلیس از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند و حتی حاضرند برخوردهای فیزیکی با مردم خود در حمایت از صهیونیست‌ها داشته باشند که این عکس‌العمل‌ها نشان دهنده شعارهای دروغین آزادی بیان آنهاست.  

کوثری با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان بهتر از گذشته این رفتارهای غرب به‌خصوص فرانسه را مشاهده کنند و بدانند که آنها چگونه از جنایتکاران دنیا حمایت می‌کنند، تأکید کرد: وزارت خارجه بداند که ذات آنها چیست و با آنها خوشبینانه برخورد نکند و خیال نکند که آنها حلال مشکلات هستند.

وی در پایان تصریح کرد: آمریکا، انگلیس  و فرانسه در طول تاریخ نشان دادند که حامی زورگویان جهانند و با کشتار موافقند اما به دلیل رسانه‌های قدرتمندی که در اختیار دارند، افکار عمومی را فریب می‌دهند و در ظاهر نشان می‌دهند که مدافع، مظلومین هستند اما امروز اینها و به‌خصوص فرانسه با حمایت علنی خود از جنایت‌های اسرائیل، منفورترین دولتمردان در نزد افکار عمومی خواهند بود.

نظر شما