شناسهٔ خبر: 61942 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ارتش سوریه، کُردها و عشایر در یک صف واحد برای مقابله با «داعش»

منابع محلی در استان حسکه، در شمال شرقی سوریه از قرار گرفتن نیروهای ارتش سوریه، کُردهای این کشور و عشایر این مناطق در یک صف واحد برای مقابله با خطر گروه تکفیری «داعش» خبر دادند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس در اولین روز عید فطر ۴ شهروند سوری در اثر انفجار بمبی که عناصر مسلح در کوی العزیزیه در شهر حسکه کار گذاشته بودند، زخمی شدند، این درحالی است که این شهر شاهد عملیات نظامی گسترده در چندین محور برای مقابله با حملات گروه تروریستی تکفیری «داعش» است که تلاش دارد، دامنه نفوذ خود را بر شهر بسط دهد و به این منظور حملاتی را از محورهای جنوب و غرب و شرق به سمت حسکه انجام می‌دهد.

در همین راستا گروه تکفیری داعش امروز چندین منطقه حسکه را با خمپاره هدف گرفت که زخمی شدن دو شهروند سوری را درپی داشت.

اما منابع محلی در داخل شهر حسکه  تاکید کردند که مهمترین دلیل شکست داعش در نفوذ به داخل شهر، مقابله سرسختانه نیروهای ارتش و در کنار آنها کمیته‌های مردمی کُردها با این حملات بود، به ویژه آنکه این گروه تکفیری تلاش بسیار داشت تا موجب فتنه انگیزی‌های طایفه‌ای در این شهر شود که طوایفی از کُردها و اعراب و عشایر را در خود جای داده است.

این منابع توضیح دادند: داعش تلاش داشت با ایجاد تفرقه میان این طوایف و به ویژه تنها گذاشتن ارتش سوریه در میدان و حمله از سه محور، زمینه را برای نفوذ و حمله به شهر حسکه و سرانجام تصرف شهر فراهم کند.

منابع مذکور تاکید کردند که اهالی حسکه همچنان به ارتش سوریه وفادار هستند و اولین حامی آن شمرده می‌شوند، به گونه‌ای که فرماندهان کمیته‌های دفاع مردمی کُردها تصمیم قطعی گرفتند که در نبرد ارتش سوریه با گروه تکفیری داعش در کنار ارتش سوریه باشند که با استقبال مردم شهر از طوایف مختلف مواجه شد.

این درحالی است که این شهر شاهد تحرکات و فعالیت‌های داوطلبانه مردمی برای پیوستن به صفوف ارتش سوریه و کمیته‌های مردمی کُردهاست تا به این ترتیب با شدت و قاطعیت بیشتری با تهدید داعش علیه حسکه مقابله شود.

نظر شما