شناسهٔ خبر: 61551 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

محموله نفتی منطقه کردستان وارد آمریکا شد

یک کشتی حامل نفت کردستان عراق که ۳ روز پیش بندر «جیهان» ترکیه را ترک کرد اکنون وارد آبهای فلوریدای آمریکا شده است.

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه خبری «بلومبرگ»، نفتکش «یونایتد کلالوروتا» که حامل نفت منطقه کردستان عراق است دیروز در آبهای ایالت فلوریدای آمریکا بود و انتظار می رود امروز در بندر گالوستون پهلو بگیرد.

«کردپرس» نوشت: اندی کندریک، یکی از سخنگویان گارد ساحلی آمریکا گفت:« این کشتی متعلق به گروه یونیکام منجمنت سرویس است.»

مری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  هم ضمن تایید این خبر شب گذشته به خبرنگاران گفت:« ما از حضور یک تانکر نفتکش در سواحل فلوریدا اطلاع داریم ولی سیاست ما تغییر نکرده است؛ منابع انرژی عراق به همه مردم این کشور تعلق دارد.»

با این که به نظر می رسد مقصد این تانکر حامل نفت کردستان بندر گالستون باشد اما مسئولان بخش هدایت کشتیها در بنادر گالوستون و هیوستون آمریکا گفته اند تاکنون دستوری برای هدایت این تانکر به پالایشگاههای نزدیک دو بندر گالوستون و هیوستون دریافت نکرده اند.

این کشتی حامل یک میلیون بشکه نفت خام کردستان است و کارگزاران نفت در نیویورک،لندن و سویس نتوانسته اند خریدار و یا سفارش دهنده آن را شناسایی کنند.

یک مقام وابسته به شرکت سوموی عراق که مسئولیت بازاریابی و فروش نفت عراق را بر عهده دارد به رویترز گفته است:« تیم حقوقی این شرکت تحرکات این تانکر نفت کش را دنبال می کند و خریداران احتمالی نفت اقلیم کردستان را فارغ از ملیت آنها تحت تعقیب قرار خواهد داد.»

نظر شما