شناسهٔ خبر: 61376 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جوکار :

تجهیز موشکی کرانه باختری راهبرد کلان پیروزی برای فلسطینیان است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کرانه باختری باید به غزه بپیوندد و به سیستم‌های موشکی که امروز کاربرد خود را به خوبی نشان داده‌اند، تجهیز شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تجهیز کرانه باختری به سلاح، اظهار داشت: ‌این راهبرد کلان پیروزی برای فلسطین محسوب می‌شود.

وی افزود: الان دقیقا در آستانه ورود به انتفاضه سوم هستیم و ارتقای سیستم دفاعی غزه و فلسطین با دستاوردهای موشکی که فلسطینی‌ها از جمله حماس و جهاد اسلامی داشتند برتری آنها نسبت به رژیم صهیونیستی را نشان داد و این رژیم زیر موشک‌های فلسطینی‌ها درمانده شد.

جوکار با بیان اینکه باید یک دفاع همه‌جانبه و فراگیر را در فلسطین شاهد باشیم، تأکید کرد: امروز کرانه باختری هم باید به غزه بپیوندند و به سیستم‌های موشکی که کاربرد خود را به خوبی نشان داده تجهیز شوند و یک توان قوت و ظرفیت جدیدی به جریان مقاومت بدهد و از طرفی یک هژمونی برای فلسطین در برابر اسرائیل ایجاد خواهد شد لذا باید در راستای تحقق این راهبرد حرکت کرد.

این نماینده مجلس در ادامه در خصوص موضوع رفراندوم در فلسطین اظهار داشت: بحث رفراندوم را حضرت آقا چند سال پیش مطرح کرده بودند و همه باید به رفراندومی با شرکت فلسطینی‌های مقیم و نه مهاجران، تن بدهند لذا آنها باید درباره‌ آینده فلسطین تصمیم بگیرند.

وی افزود: این یک راه دموکراتیک است که جامعه جهانی بایستی به آن تن دهد البته می‌دانیم هر جا منافع آمریکا حکم کند رفراندوم برگزار می‌شود اما هر جا که منافع آنها و رژیم صهیونیستی زیر سوال برود رفراندوم را برگزار نمی‌کنند.

این نماینده مجلس در پایان اظهار داشت: سرنوشت قدس و رژیم صهیونیستی را باید مردم با رفراندوم تعیین کنند.

نظر شما