شناسهٔ خبر: 61266 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سالک:

اقدام هیئت رئیسه درباره گزینه‌های هیئت نظارت برمطبوعات غیرقانونی بود/بر سر تصمیممان ایستاده‌ایم

سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه ابهام و اشکالی در معرفی گزینه های هیئت نظارت بر مطبوعات وجود ندارد، گفت: هیئت رئیسه در جریان انتخاب ناظر در هیئت نظارت بر مطبوعات خلاف آیین‌نامه رفتار کرد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم حجت‌الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به جوسازی‌های انجام شده در صحن مجلس در جریان انتخاب عضو ناظر بر هیئت نظارت بر مطبوعات، گفت: طبق بند ۱ ماده ۲۱۸ آیین‌نامه داخلی مجلس کمیسیون‌های تخصصی افراد صاحب شرایط رابرای نظارت بر شوراها به صحن مجلس معرفی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون فرهنگی بر اساس همین ماده از آیین‌نامه مجلس عمل کرده است، افزود: روز سه‌شنبه در کمیسیون به تمام افرادی که برای عضو ناظر در هیئت نظارت بر مطبوعات و نظارت بر عملکرد صداوسیما داوطلب بودند، وقت دادیم تا سوابق، تخصص و نوع ارتباط خود با مطبوعات و یا صداوسیما را بیان کنند، بنابراین کمیسیون در این زمینه با عدالت رفتار کرد و حرف‌های تمام داوطلبان را شنید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی نظر خود را طبق ماده ۲۱۸ آیین‌نامه داخلی مجلس به هیئت رئیسه منتقل کرد و این اعلام نظر نیز بر این اساس بود که کمیسیون موظف است افراد ذی‌صلاح را برای انتخاب به صحن مجلس معرفی کند و کمیسیون فرهنگی نیز همین کا را انجام داده است، بنابراین ما اقدام قانونی خود را انجام داده‌ایم.

حجت‌الاسلام سالک تصریح کرد: در جلسه امروز جوسازی‌هایی در زمینه انتخاب عضو ناظر در هیئت نظارت بر مطبوعات صورت گرفت و آقای پیرموذن در تذکر خود به گونه‌ای عمل کرد که کمیسیون را زیر سوال برد و توهین کرد که بنده پاسخ دادم و گفتم طبق قانون عمل کردیم و هیچ توهینی را نمی‌پذیریم.

وی ادامه داد: آقای لاریجانی نظرش این بود که کلمه حداقل در ماده ۲۱۸ ابهام دارد، یعنی می‌توان افراد بیشتری از ۲ برابر را معرفی کرد؛ ما پاسخ دادیم به این نتیجه نرسیدیم که افراد دیگری را معرفی کنیم، بنابراین ما طبق آیین‌نامه داخلی مجلس به رسالت خود عمل کرده‌ایم و ابهامی و اشکالی در این موضوع نمی‌بینیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه آقای مطهری در کمیسیون نتوانست رای بیاورد، گفت: برای انتخاب عضو ناظر در هیئت نظارت بر مطبوعات ۲ نفر را می‌خواستیم که آقایان رسایی و نبویان رای آوردند و آقای مطهری جزو آنها نبود.

سالک خاطرنشان کرد: اعضای هیئت رئیسه قسم خورده‌اند که مدافع آیین‌نامه باشند، اما به ذهن ما اینطور می‌آید که در این مورد خلاف آیین‌نامه رفتار شد.

وی با بیان اینکه مشکل کمیسیون فرهنگی چیست که اعضای آن به علی مطهری رای ندادند، اضافه کرد: هیئت رئیسه انتخاب عضو ناظر را عقب انداخت تا به اصطلاح خودشان رفع ابهام کنند، اما ما بر سر همین ماده از آیین‌نامه و انجام وظیفه خود ایستاده‌ایم.

نظر شما