شناسهٔ خبر: 61234 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دهدشتی در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس:

خشکاندن فساد مالی مستلزم همکاری قوای سه‌گانه است

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: خشکاندن فساد مالی مستلزم اقدام همه‌جانبه قوای سه‌گانه بویژه قوای مجریه و قضاییه است تا با نظارت سازمان‌یافته توسط قوه مجریه و استفاده از کارشناسان و قضات پاکدامن توسط قوه قضاییه این امر به انجام برسد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس سیدحسین دهدشتی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس (یکم مردادماه ۹۳) گفت: در ماه رمضان شاهد جنایات استکبار و صهیونیست و به خاک و خون کشیدن کودکان و زنان بی دفاع غزه در سکوت خائنانه حکام عرب و مدعیان حقوق بشر هستیم، قطعاً روز قدس پاسخی محکم و کوبنده برای ظالمین غاصب است.

وی افزود: فساد از جرائمی است که معمولاً در خفاء اتفاق می‌افتد لذا شفافیت بیشتر در ارائه خدمات عمومی امکان ارتکاب به فساد را کمتر خواهد کرد، به عبارت دیگر نظارت عمومی در کاهش احتمال وقوع فساد موثر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهارداشت: در جوامع امروز، تخلفات و رانت‌خواری‌ها در تاریکی و تیرگی و تحریم و ایام گرگ و میش رخ می‌دهد و مراکز و سازمانهایی که شفاف نیستند از دیرباز حیات‌خلوت محسوب شده و به وفور یافت می‌شوند.

دهدشتی اضافه کرد: نمونه‌ای از این موضوع را در تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین اجتماعی و خودروسازیشاهد بودیم و همچنین صندوق‌های بازنشستگی مناطق آزاد کشور و سازمان‌های دیگر که به دلیل عدم شفافیت، بی‌برنامگی و عدم نظارت و پاسخگویی زمینه فساد و تباهی را فراهم می‌کند.

وی افزود: اگر مجلس به هر دلیلی چه ملاحظات سیاسی و چه مشغله زیاد و کمبود وقت و یا هر دلیل دیگری نخواهد یا نتواند به موضوع فساد ورود کند یا پس از ورود و تعیین تکلیف، مراجع ذیصلاح کار را تمام نکنند کشور خسارات جبران ناپذیری را متحمل خواهد شد.

نماینده مردم آبادادن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمان ۸ ماده‌ای رهبر انقلاب درارتباط با مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال ۱۳۸۰ گفت: خشکاندن مفاسد مالی و اقتصادی مستلزم اقدام همه جانبه قوای سه‌گانه بویژه قوای مجریه و قضاییه است، قوه مجریه با نظارتی سازمان‌یافته و دقیق و بی‌اغماض از بروز مفاسد مالی در دستگاه را پیش‌بینی کند و قوه قضاییه با استفاده از کارشناسان و قضات پاکدامن مجرمین و خائنین و عناصر آلوده را از سر راه تعالی کشور بر دارد.

دهدشتی اظهارداشت: به دولت تاکید می‌کنم به منظور شفاف‌سازی و پیشگیری از تخلفات، قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را هرچه سریعتر ابلاغ کند.

نظر شما