شناسهٔ خبر: 61195 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در تذکر آیین‌نامه‌ای مطرح شد:

انتقاد سالک از توهین برخی نمایندگان مجلس به کمیسیون فرهنگی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به توهین برخی وکلای ملت به کمیسیون متبوعش در زمینه معرفی 4 کاندیدا برای عضویت بر هیات نظارت بر صدا و سیما به شدت انتقاد کرد و آن را به هیچ وجه قابل قبول ندانست.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه خانه ملت) در تذکری آیین‌نامه ای با استناد به ماده ۲۱۸ و ۷۹ آیین‌نامه داخلی، نسبت به اظهارات پیرموذن نماینده اردبیل درباره کمیسیون فرهنگی انتقاد کرد و این اظهارات را توهین به کمیسیون فرهنگی دانست.

پیرموذن در تذکری گفته بود کمیسیون فرهنگی به اختلاف سلیقه‌ها بها نمی‌دهد و حق آقای مطهری را برای عضویت در هیات نظارت و صدا و سیما حیف کرد.

سالک در پاسخ به این اظهارات پیرموذن گفت: طبق ایین‌نامه داخلی مجلس، معرفی کاندیداهای عضویت در هیات نظارت بر صدا و سیما به کمیسیون فرهنگی مجلس واگذار شده و این کمیسیون می‌بایست حداقل دو برابر یعنی ۴ نفر را برای این منظور به صحن علنی معرفی می‌کرد.

سالک خاطرنشان کرد: همه نمایندگانی که کاندیدای عضویت در هیات نظارت بودند، ثبت‌نام کردند و در کمیسیون فرهنگی حضور یافتند و اظهاراتشان را مطرح کردند و اعضای کمیسیون در پایان به اقتضای برداشتشان، به هر کاندیدایی که می‌خواستند رای دادند که طبیعی است تعدادی از کاندیداها رای نمی‌آورند اما این گونه برخورد  کردن با کمیسیون فرهنگی توسط برخی نمایندگان مانند آقای پیرموذن به هیچ وجه قابل قبول نیست و توهین به کمیسیون فرهنگی م جلس است

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر سالک گفت: این ماده آیین‌نامه کمی ابهام دارد در این ماده گفته شده حداقل دو برابر باید معرفی شوند یعنی کمیسیون می‌توانست حتی ۵ نفر هم برای هیات نظارت بر صدا و سیما معرفی کند تا حقی از نماینده‌ای ضایع نشود.

نظر شما