شناسهٔ خبر: 61192 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رزم در نطق میان‌دستور:

روز قدس، روز عزای صهیونیسم است/ فرصت‌طلبی اسرائیل در مقطع جام جهانی

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس از روز قدس به‌عنوان روز عزای صهیونیسم و اتحاد جهان اسلام یاد کرد و گفت: سازمان‌های حقوق بشری از همه ظرفیت‌های خود در جهت نابودی فرزند نامشروع آمریکا اقدام عاجل به عمل آورند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس محمدرزم، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، امروز (چهارشنبه) در نطق میان‌دستور خود گفت: حوادث غزه هر انسان آزاده‌ای را متاثر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از مقطع جام جهانی که مخاطبان ذهن‌شان معطوف آن شده بود حملات ددمنشانه زمینی، هوایی و دریایی خود را به غزه بی‌پناه آغاز کرد و مردم آن را به خاک و خون کشید افزود: ‌از همه سازمان‌های متولی حقوق بشر شورای امنیت و دستگاه دیپلماسی کشورمان درخواست می‌کنیم که از همه ظرفیت‌های خود در جهت توقف حملات رژیم صهیونیستی و محکوم کردن آن تا نابودی این فرزند نامشروع آمریکا اقدام عاجل به عمل آورند.

رزم از روز قدس به عنوان روز عزای اسرائیل و اتحاد جهان اسلام یاد کرد و گفت: با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس به ندای ملکوتی امام راحل و رهبر معظم انقلاب لبیک گوییم.

وی کرمانشاه را دروازه عتبات عالیات و نگین انگشتر غرب کشور خواند و با اشاره به شرایط استثنایی اقلیمی و پشتوانه عظیم تاریخی، تمدنی و نیز تدین و نجابت مردمان ولایتمدار آن گفت: مردم کرمانشاه همواره در صحنه‌های انقلاب به ویژه ۸ سال دفاع مقدس به عنوان یکی از خطوط مقدم دفاع از کیان انقلاب اسلامی متحمل خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم فراوان شده است.

وی از گرانی، تورم، انواع فشارهای اقتصادی و نرخ بالای بیکاری به عنوان مشکلات عمده مردم استان کرمانشاه نام برد و تاکید کرد: مسئولان نظام با هماهنگی میان خود اقدامات جدی برای حل معضل بیکاری در این استان که رتبه اول بیکاری در کشور را داراست، به عمل آورد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس ضمن تقاضا از وزیر نیرو برای تامین اعتبار تکمیل پروژه‌های آبرسانی شهرها و روستاهای کرمانشاه خاطرنشان کرد: هم اکنون ۹۰ روستای این استان به صورت سیار و هفته‌ای یک بار آب دریافت می‌کنند.

وی از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد نسبت به تکمیل راه‌های مواصلاتی ۱۳ روستای محروم و تکمیل راه‌آهن ملایر- کرمانشاه اقدام کرده و ادامه داد: از وزیر نیرو می‌خواهم به وضعیت دشت‌های سنجابی و ماهیدشت که از نظر منابع تامین آب دچار مشکلات اساسی شده‌اند رسیدگی کرده و تونل انتقال آب، شبکه‌ آبیاری و زهکشی برای آن را به عنوان یک نیاز حیاتی مدنظر قرار دهد.

رزم با اشاره به اینکه ۱۰ها روستای استان کرمانشاه از نعمت برق برخوردار نیستند رئیس سازمان حفاظت محیط زیست را مخاطب قرار داد وگفت: پدیده ریزگردها طبیعت زیبا و صنعت گردشگری کرمانشاه را تهدید کرده لذا اقدامات ملی و بین‌المللی را می‌طلبد.

وی با تاکید بر لزوم پشتیبانی وزارت نفت از تیم اجرایی پروژه آناهیتا، وزارت رفاه را مسئول حل مشکل اشتغال و عملیات اجرایی این پروژه برشمرد و خطاب به وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی گفت: طرح احداث کارخانه خودروسازی کرمانشاه که از مصوبات سفرهای استانی هیأت دولت و سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری است، اقدام عاجل طلب می‌کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در پایان از بر زمین ماندن طرح گازکشی روستاهای کرمانشاه پس از سه سال از گذشت سفر رهبر معظم انقلاب سخن گفت و از وزرای کشور، ورزش، بهداشت و نیرو خواست در مورد استاندارد سازی سطح زندگی مردم کرمانشاه تدابیری اتخاذ کنند.

نظر شما