شناسهٔ خبر: 61190 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

هاشمی در نطق میان‌دستور:

مقاومت جانانه مردم غزه، موجب تمسک صهیونیست‌ها به سلاح‌های غیر متعارف شده است/کاهش تصدی‌گری دولت؛ راه حل مشکلات تهران

سیدمهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مردم غزه آنچنان جانانه مقاومت کرده‌اند که رژیم صهیونیستی را وادار به تمسک به سلاح‌های غیرمتعارف کرده‌اند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس مهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، امروز (چهارشنبه) در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی گفت: مردم غزه مثل کوهی استوار در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و حسرت یک آه را بر دل دشمن قداره‌کش نهاده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مقاومت مردم غزه در عرصه‌های هوایی و زمینی خواب را از چشم عاملان و حامیان جنایت صبرا و شتیلا ربوده است، افزود: اینجاست که تجلی رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب مردمی اسلامی ایران و پس از ایشان رهنمودهای داهیانه در شکستن تابوی رژیم صهیونیستی و اینکه اسرائیل کوچک‌تر از آن است که دشمن شناخته شود به عینه مشاهده می‌شود.

هاشمی با اشاره به پیروزی سنگ در برابر تانک و گلوله و از کار افتادن ماشین جنگی رژیم صهیونیستی، گفت: این پیروزی به گونه‌ای است که امروز تلاش‌های وسیعی برای برقراری آتش‌بس اعمال می‌شود.

وی به نیابت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام تجدید بیعت به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی در حمایت از انتفاضه فلسطین و مقابله با رژیم نژادپرست صهیونیستی، اظهار کرد: ما آمادگی خود را نه تنها برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام می‌کنیم بلکه از همه گروه‌ها و اقشار مردم نیز برای حضور هرچه باشکوه‌تر در روز جمعه دعوت به عمل می‌آوریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما آمادگی خود را برای دفاع از مردم مظلوم غزه و مبارزان خاکریز دفاع از کرامت انسانی و آرمان فلسطین و آنان که در دفاع از ناموس و قبله اول مسلمین ایستاده‌اند اعلام می‌کنیم.

وی با ابراز درود و سلام به شهیدان از کربلای حسینی تا کربلای ایران و امروز کربلای غزه، گفت: مردم غزه آنچنان جانانه مقاومت کردند که رژیم صهیونیستی را وادار به تمسک به سلاح‌های غیرمتعارف کرده‌اند.

هاشمی در بخش دیگری از نطق خود از لبیک به رهبر معظم انقلاب در حمایت از دولت و نقد منصفانه آن سخن گفت و با تاکید براینکه ما به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعتماد کامل داریم گفت: ما اطمینان داریم که تیم مذاکره‌کننده با اتکا به سه اصل عزت، حکمت و مصلحت در چارچوب مناسبات نظام علاوه بر حفظ خطوط قرمز سایه شوم ابرهای تحریم را کنار خواهد زد.

وی در توضیح پاره‌ای از مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: هرچند تلاش‌هایی در خور تحسینی به ویژه در سال‌های اخیر برای حل مشکلات تهران صورت گرفته است اما کافی نبوده است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: تامین آب، حمل و نقل، ترافیک، آلودگی، ساخت و ساز بی‌رویه، مهاجرت و نظم عمومی از مشکلات عمده شهر تهران است که بارها از طرف رسانه‌ها مطرح شده است.

هاشمی در پایان تاکید کرد: مدیریت یک شهر نیازمند مدیریت ۳۷۰ فاکتور است که یکی از مهم‌ترین آنها کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری امور به خود مردم است.

نظر شما